Last Updated:
سامانه تهران من my.tehran.ir و راهنمای کامل ثبت نام

سامانه تهران من my.tehran.ir و راهنمای کامل ثبت نام

فرمون

با توجه به سوالات مکرر کاربران در خصوص تغییر رمز عبور تهران من، درصورتی که قصد تغییر رمز عبور خود را دارید پس از ورود به سایت تهران من بر روی نام خود در بالای صفحه بزنید. سپس در صفحه جدید گزینه تغییر رمز عبور را در وسط صفحه انتخاب کنید. در صفحه بعدی ابتدا رمز عبور فعلی و سپس رمز عبور جدید را وارد و گزینه ثبت را بزنید.

سایت تهران من به آدرس https://my.tehran.ir عمدتا برای خرید طرح ترافیک، خرید طرح کنترل آلودگی هوا و پرداخت عوارض خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه راهنمایی جهت توضیح نحوه ثبت نام در این سامانه با هدف کمک به کاربران آمده است:

1- پس از ورود به سایت، گزینه ثبت نام را از منو بالای صفحه انتخاب کنید.

2- در این مرحله اگر قصد خرید طرح ترافیک برای خودرو شخصی خود را دارید و نماینده شرکت نیستید گزینه شخص حقیقی را انتخاب کنید در غیر اینصورت گزینه حقوقی را انتخاب کنید.

3-در این مرحله کد ملی، تاریخ تولد و نام کاربری، رمز عبور و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و با وارد کردن کد امنیتی بر روی دریافت کد تایید بزنید. نام کاربری و رمز عبور خود را در جایی یادداشت و حفظ کنید تا برای ورودهای بعدی دچار مشکل نشوید. در مرحله بعد کد تایید برای شما پیامک می شود که با وارد کردن آن می توانید ثبت نام خود را تکمیل کنید.

 

ثبت نام تهران من

4-  با وارد کردن کد ارسالی در سامانه، ثبت نام شما تکمیل می شود و می توانید وارد سامانه شوید. در صورتی که بعد از 5 دقیقه کد را دریافت نکردید بایستی مراحل ثبت نام را مجدد انجام دهید. توصیه می کنیم در صورت بروز این مشکل از طریق دستگاه دیگر (موبایل تبلت، رایانه و یا مرورگر دیگری مانند کروم، فایرفاکس) امتحان کنید.

توضیح قسمتهای مختلف سایت تهران من

در سمت راست صفحه موارد زیر را می بینیم:

داشبورد تهران من

 

خانه

که با انتخاب آن اطلاعات و امکانات موجود در داشبورد پنل کاربری مانند املاک و خودروهای ثبت شده و شارژ و بلیت های خریداری شده را می بینید.

کیف پول شهروندی

این قسمت شامل افزایش اعتبار، فهرست تراکنش ها و استرداد وجه است که می توانید کیف پول خود را برای خرید طرح ترافیک یا شارژ کردن کارت بلیت و ... شارژ کنید و یا از طریق گزینه استرداد وجه مبالغی را که در حساب کاربری شما موجود است برداشت کنید.

چنانچه قصد خرید طرح دارید در قسمت افزایش اعتبار مبلغ مورد نظر را وارد کنید و از طریق درگاه بانک پرداخت کنید. این مبلغ در حساب شما باقی می ماند و در زمان ورود به طرح از حساب کاربری شما به طور خودکار کسر می شود. مقداری که از حساب کاربری شما کسر می شود بستگی به نوع معاینه فنی و ساعت ورود به طرح و خروج از طرح دارد.

برای خرید مجوز طرح ترافیک هر روز، باید معادل حداکثر هزینه احتمالی یک روز تردد در حساب فرد وجود داشته باشد، ولی رقم قطعی هزینه تردد در پایان هر روز محاسبه و برداشت خواهد شد. درصورتی‌که مجوز روزانه برای خودرو خریداری‌شده باشد اما استفاده نشود، مبلغ حداقل یک روز از حساب فرد کسر می‌شود. از این رو توصیه می‌شود شهروندان صرفا وقتی اقدام به خرید رزرو کنند که از نیاز خود به تردد در محدوده اطمینان دارند.

در صورتیکه به هر دلیلی از خرید طرح بی نیاز شدید و تصمیم به دریافت مبلغ شارژ شده داشتید در قسمت استرداد وجه می توانید مبلغ مورد نظر را وارد کنید و درخواست استرداد دهید. لازم به ذکر است اطلاعات حساب شما (شبا بانکی) بایستی در قسمت مشخصات کاربری من وارد شده باشد.

خودرو و طرح ترافیک

چنانچه قصد خرید طرح دارید بایستی مشخصات شماره پلاک و شماره vin (در پشت کارت ماشین درج شده است)  را وارد نمایید. برای این منظور بر روی افزودن خودرو بزنید و در صفحه بعدی اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

سپس پیامی به شما نشان داده می‌شود که در صورت درست بودن اطلاعات، روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

اگر با پیام «شماره پلاک و شماره VIN با هم تطابق ندارد. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده برای ادامه فرایند، دکمه تایید را کلیک کنید.» مواجه شدید ابتدا از درست وارد شدن اطلاعات مربوطه مطمئن شوید و در صورت صحیح بودن دکمه تأیید را زده و ثبت نام را تکمیل نمایید. ولی اگر پیغام «VIN معتبر نمی باشد» ظاهر می شود، اطلاعات مربوطه را به پست الکترونیکی my@tehran.ir ایمیل بزنید و منتظر رفع اشکال و پاسخ بمانید.

برای بدست آوردن کد VIN باید از کارت ماشین و یا از روی برگ سبز خودرو آن را پیدا کنید.

افزودن خودرو در تهران من

 

پس از وارد کردن این اطلاعات می توانید اقدام به رزرو مجوز روزانه از همین بخش کنید.

در همین بخش اطلاعات تردد خودرو نیز ثبت می شود و از این پس می توانید در صورت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا و یا طرح ترافیک اصلی اطلاعات ورود و خروج خودرو خود را در این محدوده ها ببینید.

همانطور که گفته شد اگر خودرو خود را ثبت کرده باشید می توانید از این قسمت روزهای موردنظر را برای ورود به طرح انتخاب کنید. فایل مربوط به روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، در بامداد روز جمعه قبل باز خواهد شد و شهروندان می‌توانند هر تعداد از روزهای هفته را که قصد ورود به محدوده طرح دارند، رزرو کنند. این کار در روزهای بعد نیز ممکن است و این امکان تا روز چهارشنبه برقرار خواهد بود اما دقت داشته باشید که در طول روز پنجشنبه، محدودیت طرح ترافیک وجود ندارد و ورود به محدوده آزاد است و تنها طرح کنترل آلودگی هوا اجرا می شود.

مبلغ مسدودی چیست؟ در صورتیکه روزهای مورد نظر خود را انتخاب کنید مبلغی که برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک شارژ نموده اید، در حساب شما مسدود خواهد شد و پس از تردد خودرو شما، مبلغ نهایی عوارض ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، از مبلغ مسدود شده کسر می‌شود و مابقی آن به حساب شما برگردانده خواهد شد و درصورت عدم تردد و همچنین در صورتیکه خودروی شما توسط دوربین‌‏ها رویت نشود، حداقل مبلغ تردد از مبلغ مسدودی کسر و مابقی به حساب شما برگردانده خواهد شد. بنابراین تنها در صورتیکه از تصمیم خود به تردد در محدوده طرح ترافیک مطمئن هستید اقدام به ثبت روز کنید.

با فرمون به راحتی استعلام خلافی بگیرید

 

نوبت دهی معاینه فنی

خدمت جدیدی که به سامانه تهران من اضافه شده است، نوبت دهی معاینه فنی است. تا پیش از این برای ثبت نام نوبت معاینه فنی باید به سایت ستاد معاینه فنی تهران مراجعه می کردید که دیگر در دسترس نیست. برای اطلاع از نحوه ثبت نوبت معاینه فنی به این مطلب مراجعه کنید.

پارک خودرو

این بخش مربوط به عوارض پارک حاشیه ای است که با انتخاب خودرو می توانید عوارض خودرو خود را در صورت پارک در مناطقی که این طرح درحال اجرا است ببینید. طرح مدیریت پارک حاشیه ای یا مدیریت هوشمند پارک در حال حاضر تنها در منطقه 2 تهران در حال اجرا است. در این منطقه با نصب تابلوها و رنگ آمیزی محدوده پارک مجاز برای هر خودرو، بخش پارک خیابان ها نشانه گذاری شده است و نیم ساعت اول پارک خودرو رایگان بوده و برای مدت زمانهای بیشتر پارک خودرو باید مبلغی را در حدود 500 تومان برای هر ساعت پرداخت کنید.

بلیت درون شهری

برای خرید بلیط درون شهری می توانید از این گزینه استفاده کنید. بلیت مشترک مترو و بی آرتی، بلیت مشترک مترو و بی آرتی ویژه تعطیلات، مترو کرج، مترو هشتگرد، فرودگاه امام از گزینه های ارائه شده برای خرید بلیت است.

بلیط مترو و بی آرتی

 

بلیط برج میلاد

برای خرید بلیت برج میلاد می توانید از این قسمت اقدام به خرید کنید که شامل ، بلیت سکوی باز و بلیت چهارطبقه است.

موتورسیکلت

بخش موتورسیکلت در حال راه اندازی است و خدماتی از قبیل پرداخت عوارض سالیانه موتور سیکلت و صدور باربرگ بزودی فعال خواهد شد.

خدمات ملک و شهرسازی

در این بخش با استفاده از سامانه صحت‌سنجی و استعلام شماره شناسایی ملک برای پرداخت عوارض نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند است. در صورت نیاز می توانید ملک را افزوده و برای پرداخت عوارض سالانه اقدام کنید. 

137 

این سامانه به منظور رسیدگی به مسائل شهری و محیطی است که می توانید شکایت خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

1888

به منظور ثبت تقدیر و تشکر، شکایت، انتقاد و پیشنهاد نسبت به شهرداری تهران و عملکرد آن است.

پشتیبانی

در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با شماره 137 داخلی 5 تماس حاصل فرمایید. همچنین کارشناسان از طریق تیکت پشتیبانی، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. بدین منظور در قسمت پشتیبانی پیام بگذارید. همچنین ایمیل my@tehran.ir دیگر روش ارتباطی است.

در انتها توصیه میکنیم بخش اطلاعیه ها و بخش سوالات متداول سایت را در صفحه اصلی سایت my.tehran.ir مطالعه بفرمایید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع خرید طرح ترافیک 1401 (روزانه، هفتگی، ماهیانه، سالیانه)