Last Updated:
خلافی خودرو را قبل از خرید و فروش بگیرید

خلافی خودرو را قبل از خرید و فروش بگیرید

فرمون

رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: قبل از اقدام به خرید و فروش خودرو خلافی بگیرید.

سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهور استان مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، به خریداران یا فروشندگان خودرو توصیه کرد قبل از هراقدامی خلافی بگیرند.

سرهنگ حسینی با اشاره به لزوم اخذ خلافی خودرو‌ها افزود:کسانی که مبادرت به خرید و فروش خودرو می‌کند قبل از هرگونه اقدام، به تعویض پلاک مراجعه و خلافی خودرو را دریافت و پرداخت کنند و سپس اقدام به ثبت سند و بیمه و مراحل بعدی نمایند.

او اضافه کرد: هنگام تعویض پلاک خودرو، گرفتن خلافی ارائه بیمه نامه و بقیه مدارک خودرو الزامی است.

برخی از خریداران و فروشندگان خودرو قبل از تعویض پلاک و مشخص شدن اصالت خودرو اقدام به نقل و انتقال خودرو به روش‌های مختلف می‌کنند که این ممکن است در زمان تعویض پلاک مشکلاتی را برای خریدار یا فروشنده ایجاد کند.

با توجه به اینکه مشکلاتی از قبیل سرقت در خودرو صرفاً در مراکز تعویض پلاک قابل کشف است، درصورت مراجعه فرد پیش از هرگونه تبادل وجه فاقد اصالت بودن خودرو کشف می‌شود، اما در غیر این صورت فرد خریدار ضرر می‌کند، زیرا امکان دارد فروشنده حتی با هویت جعلی اقدام به فروش خودرو کرده

قبل از هر خرید و فروش خودرو خلافی را اخذ کنید. رئیس پلیس راهور استان مرکزی در خصوص لزوم اخذ خلافی خودروها گفت: کسانی که مبادرت به خرید و فروش خودرو می کند قبل از هرگونه اقدام، به تعویض پلاک مراجعه و خلافی خودرو را دریافت و پرداخت کنند و سپس اقدام به ثبت سند و بیمه و مراحل بعدی نمایند.

سرهنگ حسینی افزود: گرفتن خلافی هنگام تعویض پلاک ارائه بیمه نامه و بقیه مدارک خودرو الزامی است.