Last Updated:

راه ‌های بازیابی رمز کارت سوخت

فرمون

مالکان خودرو و موتورسیکلت‌هایی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، نیازی به ثبت نام دوباره کارت سوخت ندارند و می‌توانند از دو راه نسبت به بازیابی رمز کارت خود اقدام کنند.

یکی از پرسش‌های متداول مالکان خودرو مربوط به فراموشی رمز کارتهاست. بخش قابل توجهی از مالکان خودرو دارای کارت سوخت، به دلیل استفاده نکردن از آن در ماه‌ها و یا سال‌های اخیر، رمز کارت خود را فراموش کرده‌اند.

برخی از این افراد اقدام به ثبت نام دوباره کارت سوخت کرده‌اند در حالی که به راحتی می‌توانستند رمز کارت خود را بازیابی کنند. برای بازیابی رمز کارت سوخت، دو روش در نظر گرفته شده است.

 بازیابی رمز کارت در نخستین سوخت گیری

در صورتی که در گذشته رمز کارت سوخت خود را تغییر نداده باشید، رمز اولیه کارت سوخت شما، ۴ رقم سمت راست کدملی شما است.

همچنین زمانی که افراد برای نخستین بار برای سوخت گیری با کارت سوخت خود به پمپ بنزین مراجعه کرده و کارت خود را وارد دستگاه سوخت گیری می‌کنند، پیامی روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد رمز کارت سوخت خود را تعیین کنند.

بازیابی رمز کارت با مراجعه به دفاتر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

روش دیگری نیز برای بازیابی رمز کارت سوخت در نظر گرفته شده است که برای تعریف مجدد رمز کارت سوخت می توانند به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

برای بازیابی رمز کارت سوخت  متقاضیان باید مدارک لازم شامل کارت ملی، کارت سوخت، کارت خودرو، سند سبز خودرو و سایر مدارک را همراه خود داشته باشند.

در شهرستان های استان تهران 11 مرکز و در شهر تهران و شهر ری، پنج مرکز برای بازیابی رمز کارت سوخت تعیین شده است.

پنج مرکز شرکت ملی پخش فراورده های نفتی که امکان مراجعه مالکان خودرو به آنها فراهم شده است برای مرکز تهران در میدان آرژانتین، شمال تهران در خیابان شهید عراقی (پاسداران)، جنوب تهران در میدان راه آهن و شهر ری و شرق تهران در نارمک (دردشت) قرار دارد.

مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت باید از طریق دفترهای پلیس +10، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.