Last Updated:
چگونه چراغ آچار 206 را خاموش کنیم؟

چگونه چراغ آچار 206 را خاموش کنیم؟

فرمون

اگر خودرو 206 دارید، حتما چراغ آچار را روی صفحه مانیتور داشبورد دیده اید، احتمالا فکر کرده اید چه کاربردی دارید و شاید اگر هم روشن شده باشد نمی دانستید که باید با آن چه کار بکنید و چگونه می توان آن را خاموش کرد. این مقاله قصد دارد تا شما را با این چراغ که همان چراغ آچار هست آشنا کند و به شما یاد بدهد که چگونه می شود آن را خاموش یا ریست کرد. با ما همراه باشید.

چراغ آچار 206 کجا قرار دارد؟

چراغ آچار پژو ۲۰۶ که در کنار کیلومتر شمار قرار گرفته است معمولا نشان می‌دهد که زمان دوره‌ای سرویس خودرو خاتمه یافته و نوبت آن رسیده که این سرویس را از نو انجام بدهید. در پژو ۲۰۶ عموما زمان دوره‌ای سرویس روی ۱۰۰۰۰ کیلومتر تنظیم شده است. اما ممکن است روشن شدن این چراغ را هنگامی که سرویس دوره‌ای را انجام داده‌اید و یا هنوز زمان پایان آن نرسیده نیز مشاهده کنید.

چراغ آچار ۲۰۶ ممکن است به دلایل مختلفی روشن شود در واقع با هر بار تعویض روغن، فیلتر و … باید این چراغ را ریست کرده تا برای سرویس بعدی شما را خبر کند، اما به دلیل عدم آشنایی بیشتر تعویض روغنی ها با این چراغ، معمولا تنظیمات مربوط به آن انجام نمی‌شود و شما مجبور هستید روشن شدن این چراغ را نادیده بگیرید. برای این منظور باید آن را خاموش کنید، چرا که آزار دهنده خواهد بود. البته کاری با شما ندارد، اما در مجموع کسانی که وسواس دارند مفهوم این جمله را خوب می‌فهمند.

چراغ آچار 206 چگونه کار می کند؟

اطلاعات مورد نظر برای تعیین زمان مناسب سرویس خودرو، از طریق حسگرهای مختلفی گردآوری می‌شود. این حسگرها با بررسی مواردی همچون مدت‌ زمان کارکرد موتور، درجه حرارت محیط، کیلومتر پیمایش فعلی خودرو و… زمان صحیح سرویس خودرو را محاسبه کرده و به صاحب آن نمایش می‌دهد. در صورتی که بخواهید چراغ صفحه کیلومتر پژو 206 را خاموش‌ کنید، می‌توانید با استفاده از روشی که در زیر آمده آن را ریست کنید و منتظر نمایش مجدد آن در سرویس بعدی بمانید.

 

نحوه ریست کردن چراغ سرویس پژو ۲۰۶

1- سوئیچ را بسته و 10 ثانیه صبر کنید.

2- دکمه راست در صفحه آمپر را فشار دهید.

3- در حالی که اهرم را فشرده نگه داشته اید سوئیچ را باز کنید.

4- شمارنده شروع به کاهش کرده تا به صفر می رسد. (این کار حدود 10 ثانیه به طول می انجامد).

5- وقتی در صفحه مقدار صفر نشان داده شد اهرم را رها کنید.

6- سوئیچ را بسته و ده ثانیه صبر کنید و سپس سوئیچ را باز کنید و مجدداً ده ثانیه صبر کنید.

7- عملیات ریست به طور کامل انجام شده است.

توجه داشته باشید که خودروی 206 دارای دو نوع پشت آمپر است و ممکن است جای دکمه ریست در آن ها متفاوت باشد.