Last Updated:

پرداخت عوارض آزادراه تهران پردیس

فرمون

اگر شما هم از آزادراه تهران پردیس تردد کرده باشید با صف طولانی خودروهایی که برای پرداخت عوارض ایستاده اند مواجه شده اید که در این صورت یا باید در صف بمانید یا بدون پرداخت عوارض از خطوط پرداخت الکترونیک عوارض عبور کنید.

متاسفانه متصدی عوارض آزادراهی در هر آزادراه متفاوت است و متصدی آن در آزادراه تهران پردیس بانک مسکن است. جالب اینجاست که اگر بدهی عوارض را از سامانه های مختلف مثل آپ استعلام کنید بدهی شما را صفر نشان می دهد! درواقع ۲ آزادراه مهمی که در لیست هیچ اپلیکیشنی قرار ندارند آزادراه تهران شمال و آزادراه تهران پردیس است.

هم اکنون 7 آزادراه کشور شامل آزادراه های تهران – قم، تهران – پردیس، آزادراه تهران- ساوه، کرج – قزوین ، قزوین – زنجان، بندرعباس – شهیدرجایی و اهواز – بندرامام به سیستم پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی بانک مسکن متصل هستند.

نرخ عوارض آزادراه تهران پردیس در سال 1401 مبلغ 6 هزار تومان است .

اگر از آزادراه تهران پردیس بدون پرداخت عوارض عبور کنید می توانید با ورود به سایت avarezi.bank-maskan.ir بدهی خود را پرداخت کنید. پس از ورود به این سایت از منو بالای صفحه بر روی مدیریت برچسب و سپس روی ثبت نام بزنید سپس در صفحه جدید نوع خودرو را انتخاب کنید و شماره پلاک را وارد کنید و در آخر استعلام و مرحله بعد را بزنید.

پرداخت عوارض آزادراه تهران پردیس

میزان بدهی پلاک شما در صفحه جدید نمایش داده می شود که باوارد کردن نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه می توانید نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنید.

عوارض پردیس تهران

کافیست مبلغ شارژ را همان میزان بدهی عوارض یعنی 60.000 ریال وارد کنید و پس از وارد کردن کد امنیتی و انتخاب درگاه پرداخت بر روی گزینه پرداخت بزنید.

پرداخت عوارض پردیس

پس از پرداخت عوارض پیامکی برای شما ارسال می شود.

بانك مسكن مشتري گرامي خودروي شما با پلاک .... با موفقيت در سامانه پرداخت الکترونيکي عوارض ثبت گرديد. براي دريافت خدمات بيشتر به آدرس ذيل مراجعه نماييد. http://maskan-avarezi.ir نام کاربري : کد ملي کلمه عبور : شماره موبايل

از این پس اطلاعات شما و خودرو در سایت بانک مسکن موجود است و قبل یا بعد از تردد از آزادراه تهران پردیس می توانید عوارض را پرداخت کنید.

در صورت پرداخت عوارض آزادراه از سوی بانک مسکن پیامکی با این مضمون دریافت می کنید.

بانك مسكن مشتري گرامي خودروي شما با پلاک ....... تردد غيرمجاز با کمبود شارژ شما به وضعيت مجاز تغيير يافت تاريخ تردد : 1401/04/17 11:06:17 عوارضي : تهران-پرديس مبلغ : 60000ريال

برای ورود به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض بانک مسکن باید به آدرس بالا مراجعه و ورود با نام کاربری را انتخاب سپس نام کاربری که همان کدملی است و رمز عبور که همان شماره تلفن همراه تان است را وارد کنید.

عوارض آزادراه پردیس

پس از ورود به این سامانه می توانید روی استعلام بدهی بزنید تا بدهی های پلاک خود را مشاهده کنید.

اگر از این آزادراه زیاد تردد می کنید می توانید با شارژ مبلغ دلخواه، عوارض را به صورت خودکار پرداخت کنید. برای استفاده از این روش باید روی دکمه درخواست پرداخت خودکار بزنید.

جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراه

جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی در نرخ سال ۹۹ برای خودروهای سواری، وانت، مینی‌بوس و کامیونت ۴۰۰ هزار ریال، برای کامیون‌های دو محور و اتوبوس ۵۰۰ هزار ریال و برای کامیون‌های سه محور، تریلی و نفتکش ۹۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

مطلب پیشنهادی: کدتخلفات رانندگی و مبلغ جریمه ها

پس از تردد به مالک خودرو پیامک یادآوری توسط پلیس ارسال می‌شود. در صورت عدم پرداخت تا ۲۴ ساعت پس از تردد، برای بار دوم با پیامک به مالک خودرو اعلام و جهت پرداخت مبلغ عوارض یادآوری خواهد شد. درصورت عدم اقدام به پرداخت تا ۴۸ ساعت پس از پیامک دوم، پیامک سوم از طرف پلیس ارسال می‌شود. درصورتی‌که مالک خودرو با هیچ‌کدام از این هشدارها نسبت به پرداخت اقدام نکند،یک هفته پس از عبور از آزادراه مراحل اعمال قانون برایش اجرا می‌شود. در این‌حالت مبلغ ۴۰ هزار تومان جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی نیز به مبلغ عوارضی اضافه خواهد شد که دوبرابر نمی‌شود.

سوالات متداول

-برای پرداخت عوارض آزادراه پردیس تهران چگونه اقدام کنیم؟

باید به سایت بانک مسکن به آدرس avarezi.bank-maskan.ir مراجعه کنید.

-آیا عوارض آزادراه تهران پردیس در آپ یا اپلیکیشنهای دیگر قابل پرداخت است؟

تنها راه استعلام بدهی عوارض آزادراه تهران پردیس و پرداخت آن سایت بانک مسکن است.

-برای پرداخت عوارض آزادراه تا چه مدت فرصت است؟

تا حدود یک هفته فرصت دارید تا عوارض را پرداخت کنید در غیر اینصورت جریمه می شوید.