Last Updated:
سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک تهران و سایر استانها

سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک تهران و سایر استانها

فرمون

مدتی است که امکان نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک تهران و سایر استانها از طریق سایت https://nobatdehi.epolice.ir فراهم شده است  و در تهران و شهرستانها انجام امور تعویض پلاک تنها با نوبت دهی اینترنتی برای تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت انجام می‌ شود و مراکز تا ساعت 15 باز هستند.

متقاضیان تعویض پلاک می‌توانند از یک هفته قبل از حضور در مرکز، نوبت خود را دریافت یا لغو کنند. دریافت نوبت اینترنتی مراکز تعویض پلاک، هیچ هزینه‌ای ندارد.

ساعت کاری مراکز تعویض پلاک از ۷ صبح تا ۱۵ می باشد.

در حال حاضر امکان دریافت نوبت تا شش روز بعد در سامانه وجود دارد و هر روز صبح، یک روز به ظرفیت نوبت دهی اضافه می‌شود.

با برنامه فرمون قیمت خودرو نو یا دست دوم خود را آنلاین استعلام کنید.

 

با توجه به پرشدن سریع نوبت ها در صورتیکه موفق به اخذ نوبت نشدید هر روز صبح یک روز کاری جدید به سامانه اضافه شده و نوبت های جدید تزریق می شود.

هم اکنون در سراسر کشور کار تعویض پلاک و شماره‌گذاری وسایل نقلیه اعم از خودروی سواری، موتورسیکلت و وسایل نقلیه سنگین به واسطه نوبت‌دهی اینترنتی امکان پذیر است.

توجه کنید که پیش از اخذ نوبت تعویض پلاک باید مالیات نقل و انتقال خودرو را هم پرداخت نمایید.

بر اساس ماده ۳۰‌ قانون مالیات بر ارزش افزوده، از تاریخ 1400/10/13 نقل و انتقال انواع خودرو و موتورسیکلت، به استثنای ماشین‌های راهسازی، کارگاهی، معدنی، کشاورزی و شناورها، مشمول مالیات نقل و انتقال می باشد

بر این اساس، لازم است کلیه متقاضیان نقل و انتقال وسیله نقلیه، قبل از دریافت نوبت نقل و انتقال، ابتدا از طریق "سامانه سکوی وصول دیون سازمان امور مالیاتی" نسبت به استعلام بدهی مالیاتی و پرداخت مالیات اقدام فرمایند

برای پرداخت مالیات نقل و انتقال به آدرس https://platform.cartax.ir/toll/login مراجعه کنید.

نحوه ثبت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

جهت ثبت نوبت اینترنتی تعویض پلاک باید در سایت عضو شوید. این خدمات رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه نیست. پس از ورود به سایت نوبت دهی تعویض پلاک، استان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی جستجو بزنید تا مراکز تعویض پلاک آن استان برای شما نمایش داده شود.

 

در صفحه بعد از میان مراکز تعویض پلاک مرکز دلخواه را انتخاب کرده و روی دریافت نوبت بزنید.

در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت (نقل و انتقال، احراز محل سکونت، مزایده ای، وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت(سند سبز) المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی) پنچره روزهای هفته برای نوبت گیری باز می شود.

نوبت دهی تعویض پلاک

با کلیک بر روی روزهای سبز ساعتهایی که می توانید در آن روز رزرو کنید در پنجره پایین نمایش داده می شود.

نوبت دهی تعویض پلاک

پس از انتخاب ساعت دلخواه، پنجره ای برای ورود و ثبت نوبت برای شما باز می شود. اگر پیش از این عضو نشده اید در پایین این پنجره بر روی عضویت بزنید.

 

برای عضویت باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، و رمز دلخواه را وارد کنید. شماره موبایل می تواند به اسم شما نباشد اما برای دریافت پیامک تایید نوبت، از سیمکارت فعال و در دسترس خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی عضویت بزنید.

 

پس از ورود به صفحه جدید نوع وسیله نقلیه را انتخاب، شماره پلاک را وارد نموده و تیک قبول شرایط را در پایین صفحه بزنید. سپس روی دکمه سبز ثبت نوبت بزنید.

در صفحه جدید پیام رزرو با موفقیت انجام شد. همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود. در پایین صفحه می توانید روی چاپ رسید کلیک کنید.

در صورتیکه به هر دلیلی قصد حذف و لغو نوبت تعویض پلاک خود را داشتید پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک در منوی بالای صفحه سمت چپ روی حساب کاربری من و سپس نوبت های من را انتخاب کنید و در صفحه جدید روی لغو نوبت بزنید.

برای گرفتن نوبت در استان تهران روی لینک مرکز تعویض پلاک موردنظر خود کلیک کنید:

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک چیتگر

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک اتحاد

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک الغدیر

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک میثم

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک خاوران

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک باقرشهر

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک یادگار

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک خلیج فارس

قوانین دریافت نوبت تعویض پلاک

  • در حال حاضر برای هر متقاضی امکان رزرو فقط یک نوبت در مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی وجود دارد.
  • حداقل 5 دقیقه قبل از زمان رزرو شده در مرکز تعویض پلاک حضور یابید.
  • با توجه به زمانبندی انجام شده جهت خدمت رسانی بهتر به سایر مراجعین به مراکز تعویض پلاک، در صورت عدم مراجعه به مرکز تعویض پلاک مربوطه در روز و ساعت مقرر ، نوبت شما به صورت خودکار توسط سامانه باطل می شود.
  • کلیه اطلاعات ثبت شده در سامانه ، در هنگام ورود به مرکز تعویض پلاک کنترل می گردد و فقط به دارنده کد ملی یا وکیل قانونی و وسیله نقلیه با شماره پلاک ثبت شده در نوبت، اجازه ورود داده می شود.
  • برای متقاضیانی که رزرو نوبت انجام دهند اما در زمان مقرر به مرکز تعویض تعویض پلاک مراجعه ننمایند محدودیتهایی در رزرو نوبت های آتی ایجاد خواهد شد.
  • ارسال پیامک دریافت نوبت صرفا جهت اطلاع رسانی به متقاضی میباشد و فاقد ارزش دیگری میباشد.
  • ارایه پرینت نوبت یا پیامک نوبت به منزله مجوز ورود به مراکز تعویض پلاک نمی باشد. جهت پذیرش مراجعین، اطلاعات ثبت شده در سامانه نوبت دهی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

علاوه بر تهران در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان،سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کیش، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک انجام می شود.

لازم به ذکر است برای تعویض پلاک در شهر اصفهان مالکان موتورسیکلت، تاکسی و وانت‌ها برای دریافت خدمات تعویض پلاک به هنگام ثبت نام اینترنتی مرکز شماره ۲ کلان شهر اصفهان را انتخاب کنند.

مسأله مهمی که در رزرو نوبت اینترنتی تعویض پلاک باید به آن توجه کرد حضور به موقع درمراکز تعوض پلاک است. متقاضیان تعویض پلاک دقت کنند که اگر در بازه مشخص نمی‌توانند مراجعه کنند حتماً نوبت را کنسل کنند تا فرد دیگری بتواند از آن نوبت استفاده کند و مدت زمان رزرو شده خالی نماند.

برای تعویض پلاک نیاز به تسویه خلافی خودرو فرمون دارید. جهت استعلام خلافی خودرو می توانید از اپلیکیشن فرمون استفاده کنید.

 

سوالات متداول

-آدرس سایت نوبت دهی تعویض پلاک چیست؟

آدرس سایت نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir می باشد.

-بدون نوبت امکان مراجعه و انجام تعویض پلاک وجود دارد؟

خیر در حال حاضر در سراسر کشور تنها با نوبت دهی اینترنتی، تعویض پلاک و سایر خدمات مربوطه انجام می شود.