Last Updated:
نحوه چاپ خلافی خودرو

نحوه چاپ خلافی خودرو

فرمون

همان طور که می دانید در موقعیت های مختلفی ما به خلافی خودرو نیاز داریم. چه برای خرید و فروش خودرو و چه آگاهی از میزان خلافی خودرو ؛ چون همین طور که می دانید اگر خلافی شما به بیش از یک میلیون تومان رسیده باشد، پلیس می تواند طبق قانون خودرو شما را توقیف کند. هم اکنون راهنمایی و رانندگی کشور چند روش برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است که اکثر آنها به صورت الکترونیک است و نیازی به مراجعه ی حضوری چه برای دریافت برگه خلافی و چه به منظور پرداخت قبض جریمه ندارید. در این مقاله سعی می کنیم شما را با روش های دسترسی به خلافی خودرو و این که چطور می توانید به صورت چاپی آن را در اختیار داشته باشید، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

دریافت خلافی خودرو از طریق وبسایت راهور

راهنمایی و رانندگی کشور وبسایتی را برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است شما می توانید با مراجعه به وبسایت پلیس راهور اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید.

طبق اطلاعاتی که در صفحه استعلام این سایت درج شده است، اطلاعات خلافی سایت آفلاین است و به سرورهای پلیس راهور متصل نیست و به طور هفتگی بانک اطلاعاتی این سایت آپدیت می شود. یکی از مهمترین دلایل آفلاین بودن این بخش تامین امنیت اطلاعات سامانه پلیس راهور می باشد.

پس از پرداخت مبلغ قبض جریمه پس از مدت 72 ساعت در سامانه پلیس راهور اطلاعات سامانه به روز رسانی خواهد شد که در آپدیت بعدی جریمه پرداختی شما نمایش داده نمی شود. پس از مراجعه به این وبسایت شما باید کد 8 رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود را وارد نمایید و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک نمایید تا نتایج به شما نشان داده شود.

پس انجام پروسه میزان خلافی شما که معمولاً متعلق به چند روز گذشته می باشد به شما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد می توانید خلافی خودرو خودر را پرداخت نمایید.

دریافت خلافی خودرو به صورت پیامکی

برای این که بتوانید میزان خلافی خودروی خود را به صورت پیامکی دریافت نمایید کافیست که کد 17 رقمی VIN را که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است را به شماره زیر پیامک نمایید:

1101202020

سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید. استعلام خلافی با VIN هم برای خودرو و هم برای موتور قابل انجام است.

دریافت خلافی خودرو با مراجعه به دفتر پلیس +10

در این روش برای دریافت برگه پرینت خلافی می بایست به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 27 هزار تومان اقدام به استعلام خلافی نمایید و در صورتی که خلافی شما بیش از 3 برگ باشد می بایست که برای هر برگ پرینت مبلغ دویست تومان پرداخت نمایید.

توجه داشته باشید که تنها رانندگانی می توانند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد و برای رانندگانی که جرایم رانندگی آنها بیش از این مقدار می باشد می بایست به راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند

 

 

استفاده از اپلیکیشن فرمون

جالب است بدانید که اپلیکیشن فرمون نیز چنین امکانی را در اختیار شما قرار می دهد. با دانلود و نصب اپلیکیشن فرمون به عنوان یک اپ خودرویی، می توانید تمام خدمات مربوط به دریافت خلافی با ریز جزئیات، استعلام نمره منفی گواهینامه، مشاهده دوربین های کنترل سرعت، دوربین های طرح زوج و فرد، محاسبه افت قیمت خودرو و غیره را در اختیار داشته باشید. برای چاپ خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن فرمون، کافی است که به بخش دریافت خلافی خودرو آن وارد شوید. در اینجا باید بارکدپستی 8 یا 9 رقمی ثبت شده پشت کارت خودروی خود را در محل خواسته شده، وارد سازید. سپس روی گزینه استعلام خلافی بزنید. از اینجا به صفحه ای وارد می شوید که در آن لیست خلافی خودرو نمایش داده می شود.

همچنین در صورت اتصال گوشی تلفن همراه شما به پرینتر، می توانید این لیست را به پرینتر فرستاده و نسخه چاپی آن را در اختیار داشته باشید. اما از آنجا که برای انتقال سند خودرو نیاز به مهر و تایید است درصورت خرید و فروش خودرو از این روش برای تهیه برگه عدم خلافی استفاده نکنید.

 

نحوه چاپ خلافی خودرو در سایت راهور

چنانچه شخصا از سایت راهور خلافی خود را استعلام گرفته اید و می خواهید از خلافی خود پرینت تهیه کنید، ضمن اینکه سیستم شما به یک پرینتر سالم متصل است، می تواند گزینه سبز رنگ چاپ را بزنید تا لیست خلافی خودرو شما پرینت گرفته شود. توجه داشته باشید که اگر پرینتری به سیستم شما متصل نیست، می توانید صفحه مورد نظر را ذخیره کنید و به کمک یک حافظه جانبی صفحه ذخیره شده را انتقال دهید و از یک مرکز چاپ بخواهید که صفحه را برای شما پرینت بگیرد.

البته چنانچه نمی خواهید دردسرهای انتقال فایل به یک حافظه جانبی را بکشید و می خواهید بدون اتلاف وقت و سریع از خلافی خود پرینت بگیرید، بهتر است که از ابتدا به مراکز پلیس+ 10 مراجعه کنید و از این مراکز خدمات دریافت کنید. حتی اگر نمی خواهید به پلیس+10 هم مراجعه کنید، می توانید به سادگی از یک کافی نت کمک بگیرید و درجا از لیست خلافی خود پرینت بگیرید

نکاتی که درباره پرداخت خلافی باید بدانید

پس از استعلام می توانید هر تعداد از جرائم که تمایل دارید را پرداخت کنید و ملزم به پرداخت همه جریمه ها نیستید
در هر روز به میزان سقف تراکنش بانکیتان می توانید جریمه پرداخت کنید
جرائم پرداختی بلافاصله از سیستم پلیس+10 پاک می شود اما از سایت راهور، یک تا دو هفته ممکن است طول بکشد