Last Updated:

نحوه دریافت باربرگ (مجوز حمل بار) در تهران

فرمون

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از الزام رانندگان خودروهای حمل بار برای دریافت "باربرگ" خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن پورسید آقایی ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این که بر اساس مصوبه‌ دولت، ساماندهی خودروهای حمل بار در داخل شهرها باید به مانند حمل بار در خارج از شهرها باشد، گفت: بر همین اساس طرحی تهیه شده است که خودروهای حمل بار در شهر تهران ملزم به دریافت بارانه باشند.

وی با بیان این که برای خودروهای حمل بار برگه‌ای تحت عنوان باربرگ صادر می‌شود که تمام مشخصات کالای حمل شده راننده و خودرو در آن درج می‌شود، گفت: بر اساس قانون رقم هزینه‌ صدور باربرگ را باید شوراهای هر شهر تعیین کند که امروز پیشنهاد دریافت مبلغ هزار تومان برای صدور هر باربرگ به تصویب رسید.

معاون ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از این پس باید برای تمامی خودروهای حمل بار و نخاله و .... باربرگ صادر شود، گفت: رانندگان خودروهای حمل بار می‌توانند با ورود به سامانه‌ی  http://baraneh.tehran.ir نسبت به دریافت باربرگ اقدام کنند و یا می‌توانند با مراجعه به شرکت‌هایشان از آنجا باربرگ بگیرند.

بر اساس همین تصمیم، تردد خودروهای حامل بار بدون گواهی معاینه فنی نیز ممنوع اعلام‌شده و موعد اجرای آن، اول آبان ۱۳۹۷ در نظر گرفته‌شده است. اکنون طبق اعلام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، این سامانه بر روی اینترنت راه‌اندازی شده و اپلیکیشن مربوط به آن نیز طراحی‌شده است.

رانندگان می‌توانند بعد از ثبت‌نام در سایت «تهران من» به نشانی my.tehran.ir و ثبت اطلاعات خودرو، به نشانی baraneh.tehran.ir مراجعه کنند و با همان نام کاربری و رمز عبور که در سایت تهران من دریافت کرده‌اند، نسبت به ثبت مشخصات و اخذ باربرگ اقدام کنند.

علاوه بر سایت مذکور، رانندگان محترم می‌توانند از طریق اپلیکیشن بارانه نیز برای درخواست باربرگ اقدام کنند و در صورت عدم دسترسی به اینترنت هم با شماره‌گيري كد دستوري (#2*3*137*) و وارد كردن کد ملی مالک خودرو می‌توان برای دریافت باربرگ اقدام کرد.

-لازم به ذکر است آژانس‌ها و وانت‌بارها دارای ۵۰ درصد تخفیف عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک هستند و در صورت داشتن سند سفر یا بار برگ این تخفیف به ۷۰ درصد می‌رسد. چنانچه قصد ورود به طرح دارید برای خرید طرح ترافیک اینجا کلیک کنید.

در بخشنامه پورسیدآقایی، علاوه بر اصنافی همچون دارندگان ماشين‌هاي كمپرسي و راه‌سازي، اتحاديه كاميون، كمپرسي و ماشین‌آلات راه‌سازي و دفاتر باركش و جرثقيل، انجمن كاميون‌داران يخچال‌دار، انجمن ملي صنعت پخش، اتحاديه صنف اتومبيل كرايه و انجمن صنفي بوژيداران؛ قسمت‌های مختلف شهرداری تهران ازجمله سازمان‌های پسماند، میادین میوه و تره‌بار، مهندسی عمران شهر تهران و دیگر مجموعه‌های فعال در حوزه خدمات شهری و عمران نیز مخاطب قرارگرفته‌اند تا خودروهای مشمول در زیرمجموعه شهرداری با اولویت بیشتری برای تطبیق خود با این طرح اقدام کنند.