Last Updated:

مهلت بخشودگی جرایم رانندگی در سال 1400

فرمون

امسال نیز با پیشنهاد نیروی انتظامی و تصویب مجلس شورای اسلامی، جریمه دوبرابری ناشی از دیرکرد پرداخت جرایم رانندگی در سال ‌های ۹۹ و قبل آن در سال ۱۴۰۰ بخشیده شد و رانندگان تنها تا دی ماه ۱۴۰۰  مهلت دارند تا جریمه های معوقه خود را پرداخت نمایند تا از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد استفاده کنند.

سردار هادیانفر از بخشش جریمه دو برابری دیر کرد جرائم رانندگی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

امسال نیز با پیشنهاد نیروی انتظامی و تصویب مجلس شورای اسلامی، جریمه دوبرابری ناشی از دیرکرد جرایم رانندگی در سال‌ های ۹۹ و قبل آن در سال ۱۴۰۰بخشیده شد.

مردم از هم اکنون به فکر باشند تا آن دسته از جرائمی که تخفیف گرفته را پرداخت کنند تا مشکلی برای آن ها ایجاد نشود و بتوانند از این خدمات به نحو شایسته بهره ببرند.

براین اساس از روز چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ جریمه دیرکرد جرایم رانندگی که مشمول جریمه دیرکرد شده، بخشوده می شود و این طرح تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

رانندگان برای بهره‌ مندی از این بخشودگی باید اصل جریمه خود را تا پیش از پایان دی ماه پرداخت کنند و در غیر این صورت دو برابری جرائم به قوت خود باقی خواهد بود.

نکات مهم درباره بخشودگی جرایم رانندگی

1- جرایم رانندگی ثبت شده توسط دوربین ها

طبق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جریمه‌های رانندگی ثبت شده توسط دوربین‌ها دو برابر نمی‌شوند. بدین ترتیب این جریمه ها در هر زمانی بدون احتساب جریمه دیرکرد صد در صدی ،که به تمام جرایم رانندگی دیگر تسری می یابد، پرداخت می شوند. این تنها استثنا بر جریمه دیرکرد صد در صدی است.

2- جرایم رانندگی ۱۴۰۰

بر طبق قانون بودجه بخشودگی جرایم رانندگی فقط به جرایم رانندگی رخ داده تا پایان سال ۱۳۹۹ تعلق می گیرد. بنابراین جرایم ۱۴۰۰ چنانچه بعد از سررسید قانونی (مهلت 60 روزه) پرداخت شوند مشمول جریمه دیرکرد ۱۰۰ درصد خواهد بود.

3- در آخر توصیه می کنیم پیش از دوبرابر شدن جریمه ها با نصب برنامه فرمون، خلافی خودرو را استعلام و پرداخت کنید. استعلام خلافی خودرو، نمره منفی گواهینامه، نمایش ریز خلافی خودرو، امکان پرداخت آنلاین و قسطی خلافی، هشدار محدوده کنترل ترافیک و زوج و فرد، استعلام بیمه شخص ثالث و ... از جمله امکانات این برنامه است. جهت دانلود آخرین ورژن فرمون می توانید روی لینک زیر کلیک کنید: