Last Updated:
معنی کد ۲۵ کارت سوخت چیست؟

معنی کد ۲۵ کارت سوخت چیست؟

فرمون

به گزارش فرمون ، هنگام استفاده از کارت سوخت شخصی ممکن است با پیام‌هایی همچون کد ۲۵ یا  کارت ابطال‌شده مواجه شوید که این مسئله به دلیل استفاده نادرست از کارت و مخدوش شدن فیزیک کارت است. همچنین ممکن است مالک کارت آن را ابطال کرده باشد که درصورت دریافت این پیام، مالکان برای صدور کارت سوخت المثنی باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

مالکان وسایل نقلیه در صورت فراموش کردن رمز، می‌توانند به نواحی و مراکز پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین باید توجه داشت که صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +۱۰ مقدور است. بنابراین کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده‌اند، می‌توانند خود یا وکیل قانونی‌شان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس+۱۰مراجعه کنند.

مدارک لازم برای درخواست کارت سوخت المثنی

حذف رمز کارت سوخت نیز در این دفاتر قابل انجام است. مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت نیز به این شرح است که برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نیاز است. برای اشخاص حقوقی نیز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده نیاز است.

دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک نیز می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند. در مورد خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است. مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر می‌شود.

برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +۱۰ واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در پایانه­‌های pos بانک ملت مستقر در این دفاتر و  اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، مراحلی است که باید طی شود. کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده اند ارسال می شود.