Last Updated:
علت روشن شدن همزمان چراغ باطری و ترمز دستی

علت روشن شدن همزمان چراغ باطری و ترمز دستی

فرمون

روشن بودن این چراغ ها چه در حالت سکون و چه در حرکت نشان می دهد که دینام، باتری را شارژ نمی کند. اگر ماشین در حالت سکون باشد با گاز دادن و یا حرکت ماشین، این دو چراغ باید خاموش شوند در غیر اینصورت دینام مشکل پیدا کرده و باتری را شارژ نمی کند و بزودی برق ماشین از کار می افتد و باید برای تعمیر دینام هرچه زودتر به تعمیرگاه و برق کار خودرو مراجعه کنید.

به طور متوسط یک باتری اتومبیل باید بین یک و نیم تا دو سال عمر مفید داشته باشد و پس از آن ضعیف شده و در نهایت قادر به روشن کردن خودرو نباشد. باتری، برق تمامی سیستم‌های الکتریکی خودرو مانند ECU، چراغ‌ها و غیره را تامین می‌کند. در صورت بروز مشکل در آن، چراغ چک آن در صفحه کیلومتر روشن می‌شود.

خودروها دارای یک باتری 12 ولت قابل شارژ هستند که عامل مهمی برای ادامه فعالیت پیشرانه هستند.

به دلیل وابستگی زیاد پیشرانه خودرو به باتری، هنگامی که چراغ چک باتری روشن می‌شود به هیچ وجه نباید به آن بی‌توجهی کرد. شاید دقت کرده باشید که با وجود روشن بودن این چراغ، خودرو همچنان کار می‌کند. این امر به این دلیل است که خودرو شما می‌تواند از تمامی انرژی ذخیره شده در باتری استفاده کند پس در نتیجه خودرو شما تا لحظه آخر کار خواهد کرد.

اما اگر باتری شما دارای مشکل شارژ باشد پس از اتمام تمامی ظرفیت باتری، باتری کاملا تخلیه شده و در آن زمان است که دیگر خودرو شما کار نخواهد کرد و حتی استارت هم نخواهد خورد. بهتر است قبل از بروز این حادثه و مرگ کامل باتری، اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنیم.

 

حتما بخوانید: نکات نگهداری از خودرو در زمستان