Last Updated:
طرح زوج و فرد همدان

طرح زوج و فرد همدان (نقشه محدوده و ساعات اجرای طرح)

فرمون

به نقل از سرهنگ فرخ جمالی طرح زوج و فرد از روز شنبه 6 اسفند 1401 در شهر همدان اجرا می شود و خودروهایی که دارای شماره انتظامی زوج هستند در روزهای زوج و خودروهایی که دارای پلاک فرد هستند در روزهای فرد حق تردد در محدوده های پیش بینی شده را دارند.

طرح زوج و فرد همدان از روز شنبه ۶ اسفند تا پایان اسفندماه (به جز روزهای جمعه) از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در همدان اجرا می شود.

محدوده طرح زوج و فرد همدان

محدوه پیش بینی شده برای اجرای طرح ترافیک از میدان جهاد شهر همدان شروع شده سپس خیابان های میرزاده عشقی، شریعتی، پاسداران، بلوار بهادربیگی، میدان فلسطین، خیابان خبرنگار، بلوار نیروی انتظامی، بدیع الزمان، خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، فلکه فردوسی، خیابان طالقانی را شامل شده و در نهایت دوباره به میدان جهاد ختم می‌شود.

 

همچنین طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر همدان کما فی السابق به قوت خود باقی است و معابر قرار گرفته در مرز محدوده و معابر اطراف آرامگاه باباطاهر جزء طرح نیستند.

چنانچه خودروهای دارای پلاک فرد در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در محدوده طرح ترافیک تردد کنند ۱۰۶ هزار تومان جریمه می‌شوند.

دوربین های نظارتی، پایش تصویری، مکانیزه و نیروهای پلیس راهور وضعیت طرح ترافیک را رصد کرده و رانندگان متخلف را جریمه می‌کنند.

طرح زوج و فرد تردد خودروها در همدان به صورت موقت و آزمایشی برای اسفند ماه پیش‌بینی شده است و در صورت موفقیت زمان اجرای آن افزایش می‌یابد.

[video width="1080" height="720" mp4="https://farmooon.com/wp-content/uploads/2023/02/hamedan.mp4"][/video]

 

 

سوالات متداول

طرح زوج و فرد همدان در چه ساعاتی اجرا می شود؟

طرح زوج و فرد همدان از روز شنبه ۶ اسفند تا پایان اسفندماه (به جز روزهای جمعه) از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در همدان اجرا می شود.

جریمه ورود به طرح زوج و فرد همدان چقدر است؟

چنانچه خودروها بدون رعایت طرح زوج و فرد در محدوده تردد کنند ۱۰۶ هزار تومان جریمه می‌شوند.