Last Updated:

سامانه اطلاع رساني پيامكي پلیس +10

فرمون

دفاتر پلیس + ۱۰  برای خدمات دهی هرچه بهتر و سهولت در ارائه خدمات سامانه پیامکی پلیس +10 را راه اندازی کرده اند. این سامانه به شما کمک می کند تا بتوانید از روند پیش رفت درخواست های خود مطلع شوید.

پلیس + ۱۰ زیر مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران است که این خدمات در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (سابقاً دفاتر پلیس+۱۰) ارائه می‌شود.

خدمات پلیس+۱۰ شامل خدمات وظیفه عمومی، صدور کارت سوخت، تعویض گواهینامه رانندگی، صدور گذرنامه، صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری (تشخیص هویت)، صدور گواهی پروانه کسب و برخی موارد دیگر می‌شود. طرح پلیس+۱۰ با سه خدمت عمومی گذرنامه، گواهینامه، اجرائیات (تخلفات راهنمایی و رانندگی) در دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۸۲ آغاز شد و به تدریج تعداد دفاتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد و بر اساس آیین‌ نامه به بخش خصوصی واگذار گردید.

با استفاده از این سامانه شما می توانید به طور مثال پس از دریافت خدمات مختلف از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی از فرآیند درخواست خود مطلع شوید و بدانید در چه مرحله‌ای از رسیدگی قرار دارد. مسلماً انجام این کار به صورت حضوری یا تلفنی با توجه به وجود ترافیک خیابان‌ها و حجم مخاطبین دفاتر، متحمل صرف زمان زیادی خواهد شد.

شرکت پژوهش و توسعه ناجی در طرحی جدید برای حل این معظل و صرفه‌جویی در زمان، با راه اندازی سامانه 110300 به اطلاع رسانی پیامکی از روند پیشروی خدمات ارایه شده در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) می‌پردازد.

برای استفاده از این سامانه کافی است تا هنگام اخذ خدمت در دفاتر، عضویت در آن را درخواست نمایید. سپس مرحله به مرحله پیشروی خدمات مختلف تقاضا شده توسط شما، از جمله صدور یا تمدید گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و معافیت، کارت هوشمند سوخت و اماکن به شما پیامک می‌شود.

لازم به ذکر است پیامک ها فقط به دو اپراتور همراه اول و ایرانسل ارسال می‌شوند.

[irp posts="7270" name="فهرست دفاتر پلیس + 10 استان اصفهان (نشانی و شماره تماس)"]

[irp posts="7358" name="فهرست دفاتر مراکز پلیس + 10 شیراز (نشانی و شماره تماس)"]