Last Updated:
روش های استعلام بیمه خودرو

روش های استعلام بیمه خودرو

فرمون

زمانی که قصد خرید خودرو و یا اطمینان یافتن از صحت بیمه‌نامه خود را دارید حتما به استعلام بیمه خودرو نیاز پیدا خواهید کرد. مدتی است امکان استعلام بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه توسط بیمه مرکزی و در سایت رسمی آن امکان پذیر شده است. در ابتدا برای استعلام بیمه‌نامه خودرو باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید و در پایین صفحه در بخش میز خدمات الکترونیک وارد بخش استعلام اصالت بیمه نامه شوید.

مطلب پیشنهادی: محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث 1402

استعلام اصالت بیمه نامه خودرو

علاوه بر آنچه گفته شد در سایت بیمه مرکزی بخشی با عنوان سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه و یا همان سامانه سنهاب وجود دارد که شما‌ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات بیمه‌نامه خود، گواهی اصالت بیمه‌نامه را مشاهده نمایید.

این بخش نیز شامل دو شیوه استعلام گیری بیمه خودرو است:

استعلام بیمه خودرو با شماره بیمه نامه
استعلام بیمه خودرو با کد یکتا
استعلام با کد VIN
استعلام با پیامک
استعلام تخفیفات ثالث

در بخش استعلام از طریق شماره بیمه نامه شما می توانید با وارد کردن نام شرکت بیمه گر، شماره بیمه نامه و کد ملی از صحت بیمه نامه خود مطمئن شوید. همچنین این امکان وجود دارد که تنها با وارد کردن شماره یکتا و کدملی در جریان صحت بیمه نامه خود قرار بگیرد.

استعلام بیمه نامه سنهاب

استعلام از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

درگاه ملی خدمات دولت هوشمند هم خدمات استعلام بیمه نامه خودرو را با وارد کردن شماره موتور، شماره شاسی، شماره پلاک، کدملی، شماره بیمه نامه در اختیار شما قرار می دهد. تنها کافیست تا در فهرست خدمات درگاه ملی دولت هوشمند استعلام بیمه نامه شخص ثالث/ بدنه را پیدا کنید و با وارد کردن اطلاعات گفته شده، صحت بیمه نامه خود را دریافت کنید.

روش های استعلام بیمه خودرو