Last Updated:
روش های آفلاین گرفتن خلافی خودرو

روش های آفلاین گرفتن خلافی خودرو، با #110*، تلفن، پیامک و حضوری

فرمون

استعلام خلافی خودرو و شیوه های پرداخت آن می تواند یکی از مسائلی باشد که شما را به عنوان رانندگان خودرو به دلایل مختلف درگیر کند. بی گمان در هنگام خرید و فروش خودرو با مسئله خلافی خودرو درگیر خواهید شد یا اگر جریمه خود را پرداخت نکنید و میزان آن از مرز یک میلیون تومان عبور کند، پلیس خودروی شما را توقیف خواهد کرد. همچنین قوانین جدیدی وجود دارد که پس از گذشت 60 روز مبلغ جریمه را به دو برابر افزایش می دهد. همه اینها باعث می شود که مسئله خلافی خودرو بیشتر از همیشه دغدغه شما شود و دوست داشته باشید تا با شیوه های استعلام آن آشنا شوید.

این مقاله تنها به شیوه هایی از استعلام و پرداخت خلافی خودرو خواهد پرداخت که نیاز به اینترنت ندارد و اگر شما در شرایطی قرار داشتید که دسترسی به اینترنت ممکن نبود می توانید با استفاده از این شیوه ها از میزان خلافی خودرو خود مطلع شوید. با ما همراه باشید.

1- استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق کدهای USSD

با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد #110* خلافی خودروی خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

۴ گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد به نام‌های ۱- پلیس +10، ۲- خدمات راهور ۳- کلانتری و پاسگاه ۴- پلیس آگاهی که باید عدد 2 یعنی گزینه خدمات راهور را وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه 2، منوی 4 گزینه ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار می شود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN که همان شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شودرا وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

بعد از وارد کردن این کد، 2 انتخاب وجود دارد؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد 1 را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد 2 را واردکنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه ATM خلافی خودروی خود را پرداخت کنید.

 

استعلام خلافی با VIN هم برای خودرو و هم برای موتور قابل انجام است.

2- استعلام خلافی ماشین خودرو با پیامک

برای دریافت میزان خلافی خودرو در این روش کافی است کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را به شماره های: 1101202020- 110005151 – 30005151 پیامک کنید و سپس میزان خلافی به همراه شناسه قبض، شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد تا برای پرداخت آن اقدام نمائید.

 

 

 

3- دریافت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰

مراجعه به مراکز پلیس +10 یکی دیگر از راه هایی است که میتوانید برای دریافت استعلام خلافی و همچنین پرداخت آن استفاده کنید. اما نکته ای وجود دارد که باید به آن توجه شود و آن این است که در صورتی که مبلغ جریمه شما کمتر از یک میلیون تومان باشد می توانید به پلیس +10 مراجعه کنید. اگر جریمه شما بیشتر از یک میلیون تومان باشد باید به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

برای دریافت برگه خلافی به این روش می بایست که به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 27 هزار تومان به همراه تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات که ده هزار و پانصد تومان است اقدام به استعلام خلافی نمایید و در صورتی که خلافی شما بیش از 3 برگ باشد می بایست که برای هر برگ مبلغ دویست تومان پرداخت نمایید.

 

مطلب پیشنهادی: خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت

 

4- استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک (تماس تلفنی)

تماس با شماره تلفن 88288888 نیز از جمله آسانترین راه هایی است که به شما این امکان را می دهد تا میزان جرائم و همچنین خلافی خودروی خود را بدست آورید و نسبت به پرداخت آن اقدامات لازم را انجام دهید.

برای استعلام خلافی خودرو ابتدا با شماره 88288888 از تلفن های ثابت تهران یا 02188288888 از تلفن همراه یا شهرستان های خارج از استان تهران تماس می گیریم. پس از وصل شدن تلفن گویا عدد یک را که برای استعلام تخلفات رانندگی، استعلام صدور گواهینامه و استعلام صدور کارت ماشین است انتخاب کنید تا به بخش بعدی وصل می شوید.

در مرحله بعد برای استعلام تخلفات رانندگی عدد 1، برای استعلام صدور گواهینامه عدد 2 و برای استعلام صدور کارت ماشین عدد 3 را شماره گیری کنید.

پس از شماره گیری به اپراطور وصل می شوید و با دادن شماره پلاک به اپراطور میزان خلافی خودرو به شما داده خواهد شد.

این سامانه گویا همچنین نشانی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در شهر تهران، نشانی مراکز تعویض پلاک، لیست آموزشگاه‌های دریافت گواهینامه موتورسیکلت و همچنین مدارک احراز سکونت به منظور دریافت کارت خودرو به شهروندان را در اختیار شما قرار خواهد داد.