Last Updated:
روش های آنلاین گرفتن خلافی خودرو

روش های آنلاین گرفتن خلافی خودرو

فرمون

این روزها تدابیر زیادی وجود دارد که تخلفات رانندگی و آسیب های ناشی از آن را کاهش بدهند، از جمله وجود دوربین های چهارراه ها یا دوربین های کنترل ترافیک و حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در بزرگ راه ها و ... . وجود همه این شیوه های کنترلی احتمالا دغدغه زیادی برای رانندگان به جهت میزان خلافی هایی که باید بپردازند ایجاد می کند. همزمان با افزایش این دغدغه ها شیوه هایی نیز برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو ایجاد شده است. شیوه هایی که گرفتن خلافی خودرو با استفاده از اینترنت را ممکن می کنند و همین طور شیوه های پرداخت خلافی خودرو به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت. در گزارش قبلی روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو به صورت آفلاین را آموزش دادیم و در این قسمت قصد داریم شیوه های استعلام و پرداخت خلافی خودرو به صورت آنلاین و از طریق اینترنت را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

شیوه های استعلام و پرداخت خلافی خودرو با اینترنت

 

1-استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به سایت پلیس راهور۱۲۰

اولین راه  استعلام و پرداخت خلافی خودرو به صورت آنلاین مراجعه به سایت پلیس راهور به آدرس www.rahvar120.ir است. پس از ورود به  سایت در منوی موجود در سمت راست روی گزینه "خدمات" کلیک کنید  و خدمت مورد نظر خودتان که در اینجا یا استعلام میزان تخلفات رانندگی یا پرداخت الکترونیکی جرائم است را انتخاب کنید.

در صورتی که شناسه پرداخت و شناسه قبض جریمه خود را دارید، مستقیما روی گزینه پرداخت الکترونیکی جرائم، کلیک کنید. در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود، شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه را وارد کنید و پس از از وارد کردن تصویر امنیتی روی گزینه "ثبت قبض" کلیک کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

 

 

اما در صورتی که شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه خود را ندارید، در زیر منوی "خدمات" روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک کنید. در این قسمت با استفاده از شماره مندرج روی کارت ماشین ابتدا میزان خلافی خودرو خود را استعلام کنید و بعد از اینکه لیست خلافی خودروی خود را مشاهده کردید، هر کدام یا همه جریمه ها را انتخاب و برای پرداخت روی لوگوی بانک ملی که در پایین صفحه سمت راست درج شده است، کلیک می کنید و پرداخت را انجام می دهید.

 

نکته مهم در پرداخت خلافی خودرو به صورت اینترنتی از سایت پلیس راهور

در نظر داشته باشید که داده هایی که در این سایت نمایش داده می شود آفلاین است و به بانک اطلاعاتی پلیس راهور متصل نیست و به صورت هفتگی به روزرسانی می شود. لذا به تاریخ به روزرسانی که در این قسمت درج شده است، توجه کنید. همچنین در صورت استعلام و پرداخت جریمه و خلافی خودرو از این روش، باید بدانید که اطلاعات با تاخیر 72 ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد بنابراین چنانچه قصد خرید و فروش خودرو دارید بهتر است از روش های آنلاین برای پرداخت جریمه خود استفاده نکنید.

 

2-استعلام و پرداخت خلافی خودرو با استفاده از اپلیکیشن  فرمون

در دنیایی که ما زندگی می کنیم استفاده از اینترنت و گوشی های هوشمند به یک پیش شرط تبدیل شده است و دیگر نمی توان جهان بدون آن ها را تصور کرد. حضور آن ها به همان اندازه که شاید ما را از خیلی چیزها دور کرده اند به همان نسبت هم بسیاری از امور را برای ما تسهیل کرده اند. اپلیکیشن ها دقیقا یکی از امکانات این جهان جدید هستند که با نصب و استفاده از آنها روی گوشی هوشمند می توان به خدمات زیادی دسترسی پیدا کرد. برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اپلیکیشن فرمون یکی از بهترین گزینه هاست. کافی است تا آن را دانلود کنید و  به راحتی از خدمات آن در حوزه استعلام و پرداخت خلافی خودرو استفاده کنید.

البته در نظر داشته باشید که اپ های فعال در این زمینه با نظارت پلیس راهور فعالیت دارند و دیگر کاربر حتی نیاز ندارد به زحمت بیفتد و وارد سایت پلیس راهور شود. و یا حتی نگران مسائل امنیتی آن باشد.

 

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو با فرمون کافیست شماره بارکد پستی 8 یا 9 رقمی وارد نموده و روی گزینه استعلام خلافی بزنید.

غیر از برنامه فرمون انواع درگاه ها و برنامه های موبایلی برای استعلام و پرداخت جریمه رانندگی وجود دارد اما مزیت فرمون حفظ سوابق جریمه های رانندگی و اطلاعات شما در پروفایل کاربری تان است به نحوی که برای هر بار استعلام خلافی خودرو نیاز به وارد کردن اطلاعات یا بارکد پستی نیست. علاوه بر این مزیت فرمون ویژگی هایی مانند هشدار محدوده طرح ترافیک، قیمت گذاری خودرو، خرید بیمه شخص ثالث و ... دارد که نصب این برنامه برای رانندگان بسیار مفید خواهد بود.