Last Updated:
پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت

پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت

فرمون کارت سوخت

چگونه می‌توانیم کارت سوخت موتور سیکلت خود را استعلام و پیگیری کنیم؟نحوه دریافت کارت سوخت برای موتور سیکلت‌های نو شماره به چه صورت است؟

این سوالات، مسائل و موضوعات مهمی هستند که این روزها به دلیل سهمیه بندی بنزین برای مالکان خودروها و موتورسیکلت‌ها مطرح شده است. ما نیز به همین علت در این مقاله نحوه استعلام کارت سوخت موتور سیکلت را مورد بررسی قرار داده و به برخی سوالات رایج در این باره پاسخ داده‌ایم.

برای استعلام کارت هوشمند موتور سیکلت چه باید کرد؟

جهت استعلام کارت هوشمند موتور سیکلت بایستی حرف M را و پس از آن ستاره و بعد VIN موتور سیکلت را وارد کنید و به سامانه 1101202040 بفرستید.

چگونه می توانم برای موتور سیکلت صفر خود کارت سوخت بگیرم؟

برای موتورسیکلت های صفر کارت هوشمند سوخت صادر می شود اگر هنوز موفق به دریافت کارت سوخت نشده اید ابتدا از روش بالا استعلام بگیرید و در صورت عدم صدور کارت سوخت از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام به ثبت نام کنید.

صاحب موتور می‌تواند با ارائه مدارک لازم به دفاتر پلیس+10 مراجعه کند. با مراجعه به این مراکز ثبت نام و به روز رسانی مشخصات به وسیله اپراتور دفتر صورت می گیرد.

۱- حضور مالك وسيله (درصورت عدم حضورمالک، ارایه وکالت‌نامه‌ای که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد) ۲- اصل و کپی كارت يا سند يا بنچاق موتورسیکلت ۳- شناسنامه یا کارت ملی مالك يا وكيل ايشان جهت احراز هويت ۴- ارائه آدرس كامل پستي به همراه كد پستي و شماره ملي مالك در صورت تغییر آدرس مالک(كارت سوخت براي مالك صادر مي گردد) ۵- همراه داشتن بیمه نامه موتورسیکلت الزامی می باشد. ۶- پرداخت مبلغی که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • وکیل مالک تنها با ارائه وکالتنامه ای که صراحتا عبارت «کارت سوخت» در آن درج شده باشد، امکان ثبت نام دارد.
  • اشخاص حقوقی نیاز به ارائه معرفی نامه سازمانی دارند.

هم چنین اگر موتور سیکلت خود را بفروشید کارت سوخت آن متعلق به صاحب جدید و استفاده کننده از آن خواهد بود.

ثبت نام کارت سوخت موتورسیکلت با موبایل چگونه است؟

طبق آخرین اطلاعیه شرکت پخش فرآورده های نفتی در حال حاضر تنها راه ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت مراجعه حضوری مالک موتور با مدارک لازم به مراکز پلیس+ ۱۰ می باشد.

تاکید می‌شود مالکین موتور سیکلت که کارت سوخت دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت سوخت اولیه آنها ابطال خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود صرفا افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.  موتورسیکلت های با عمر بیش از ۱۰ سال فرسوده محسوب شده و امکان دریافت کارت سوخت ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه نمایید.

برای تغییر و حذف رمز کارت سوخت چگونه اقدام کنیم؟

رمز یا پسورد کارت سوخت شما ۴رقم آخر کدملی تان ( مالک خودروهای نو شماره و المثنی رمز کارت هوشمند سوخت) است و برای تغییر آن بایستی به مراکز معرفی شده توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی مراجعه کنید. در حال حاضر راهی غیر از مراجعه حضوری به این مراکز وجود ندارد.

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در تهران

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در اصفهان

مراکز بازیابی رمز کارت سوخت در ارومیه

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در البرز (کرج)

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در تبریز

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در اهواز

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در فارس

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در خراسان رضوی

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در استان مرکزی

استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت چگونه است؟

در فرآیند ثبت‌نام طبق اطلاعیه‌های قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، عده ای خواستار اتصال کارت بانکی به کارت سوخت شده بودند، اما اتصال کارت‌های بانکی به کارت سوخت محقق نشد و برای تمامی کسانی که متقاضی ثبت‌نام کارت سوخت المثنی بوده‌اند، کارت سوخت جدید صادر می شود.

بعد از گذشت چند ماه از کارت سوخت موتورسیکلتم خبری نشده است برای استعلام به کجا بروم؟

به غیر از روش استعلام پیامکی که در بالا توضیح داده شد و با توجه به هماهنگی انجام شده با شرکت ملی پست ایران، مالکان  موتورسیکلت‌های شماره‌گذاری‌شده در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ که پیش از این کارت هوشمند سوخت آنها توسط شرکت پست توزیع شده و برگشت خورده است، می‌توانند به سایت اینترنتی شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir مراجعه کنند و با درج شماره VIN خودرو در بخش پیگیری کارت سوخت در سامانه «پیگیری مرسولات سازمانی» از نحوه دریافت کارت سوخت خود مطلع شوند. VIN یا شماره شناسایی موتور که اصطلاحا به آن شماره شاسی هم گفته می‌شود، کدی ۱۷ رقمی متشکل از اعداد و حروف است که برای شناسایی موتورسیکلت ها استفاده می‌شود. این کد را که با حروف IR شروع شده می‌توان بر روی کارت موتور سیکلت یافت.

اگر اطلاعاتی در سایت پست نمی‌بینید، ابتدا با مرکز امور مشتریان شرکت پست به شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.