Last Updated:

دوراکلین چیست و در شستشوی خودرو چه نقشی دارد؟

فرمون

بحث نظافت داخلی خودرو از عواملی است که همواره نه تنها برای عاشقان ماشین بلکه برای افرادی که به طور کلی به نظافت خودرو خود اهمیت میدهند بسیار مهم است. لکه های چربی ریخته شده، آلودگی های ناخواسته ایجاد شده بر روی سطوح داخلی ، کثیفی و جرم روی صندلی ها همیشه موضوعی است که خیلی از افراد به دنبال راه حلی مناسب برای رفع آن هستند. البته شاید قبل از ظهور محصولات نانو افراد در انتخاب یک تمیز کننده عوامل زیادی را بررسی میکردند ولی به لطف فناوری نانو تمام ویژگی های مثبت محصولات تمیز کننده در یک محصول گرد آمده و خیال همه کاربران را راحت کرده است. در این مطلب شما را با محصولی به نام دوراکلین آشنا می کنیم که توانسته بسیاری از مشکلات نظافت خودرو را حل کند. با ما همراه باشید.

دوراکلین چیست؟

دوراکلین در حقیقت یک مایع مخصوص شستشوی سقف و داخل خودرو است که از ساختار نانو در فرمول شیمیایی خود بهره برده و می تواند در تمیز کردن قسمت داخلی خودرو، بسیار پر قدرت عمل نماید. اگر مدت زمان زیادی است که قسمت داخلی سقف خودروی خود را تمیز نکرده اید و یا در قسمت داشبورد و سایر قطعات داخل کابین خودرو، لک های فراوان دیده می شود، بهترین ماده ای که با آن می توانید از شر این لکه ها خلاص شوید، دوراکلین می باشد.

این ماده علاوه بر قدرت تمیز کنندگی بالا، توانایی از بین بردن بوی نامطبوع درون خودرو را نیز دارا می باشد. کشیدن پیاپی سیگار در خودرو، قرار دادن ابزار کار در خودرو یا نم دار شدن صندلی ها و قسمت های پارچه ای خودرو، می تواند رفته رفته باعث ایجاد بوی بد درون خودرو شود و راننده یا سرنشینان خودرو را کلافه نماید. مقدار کمی دوراکلین و شستشوی درون خودرو با این ماده، تا حد زیادی می تواند این مشکل را برطرف ساخته و بوی بد درون کابین خودرو را از بین ببرد.

نکته مهم در استفاده از دوراکلین این است که این ماده به هیچ وجه برای داشبورد و سطوح مختلف درون خودرو، مضر نبوده و آسیبی را به آن وارد نخواهد آورد. با این حال همواره باید به یاد داشته باشید که این ماده را باید همراه با آب استفاده نمود و مصرف به تنهایی آن می تواند به قسمت های حساس سطح خودرو، صدمه وارد کند. به طور کلی دوراکلین تحت برندهای مختلف عرضه می شود که پیشنهاد می شود حتما از نوع اصلی و با کیفیت آن استفاده نمایید.

چطور از دوراکلین برای شستشوی خودرو استفاده کنیم؟

برای استفاده از دوراکلین از دو روش می توان بهره برد. در هر دو روش باید آب نیز به آن اضافه گردد و مصرف شود. در روش اول ما می توانیم به نسبت ۱ گرم دوراکلین را با ۱۰ گرم آب مخلوط کرده و سپس به صورت اسپری آن را روی سقف و بدنه خودرو پاشش دهیم. سپس با استفاده از یک دستمال نرم و نم دار، سطح مورد نظر را تمیز کنیم. اگر لکه ها از بین نرفت، چندبار این کار را تکرار کنید تا همه لکه ها از بین بروند.

در روش دوم نیز می توانیم مقدار چند قطره از ماده را به یک دستمال خیس اضافه کرده و سپس سطح مورد نظر خود را تمیز نماییم. در این روش نیز باید در نظر داشته باشیم که دستمال ما حتما خیس باشد و مقدار دوراکلین اضافه شده به آن بیش از حد نباشد. از این ماده می توان برای از بین بردن جرم سطح داخل کابین خودرو نیز استفاده نمود که بسیار کارآمد می باشد. دوراکلین در رایحه های متنوعی تولید شده و موجود می باشد که بسته به سلیقه می توانید یکی از رایحه های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.