Last Updated:

دلایلی که باید به خاطرشان پراید بخریم!

فرمون

اگر بگوییم پراید مزایایی دارد که برای برخی مناسب است شاید بخندید، ولی پراید صفر و کارکرده هم می‌تواند مزیت‌هایی داشته باشد.

به گزارش فرمون به نقل از ایسنا، بنابر اعلام شیپور، خیلی‌ها برای اینکه بخواهند بین عالی بودن و ضعیف بودن مقایسه‌ای انجام دهند، به سرعت سراغ مقایسه مرسدس بنز آلمان و پراید سایپا می‌روند. اما تا حالا دقت کردید که مرسدس بنز دوگانه نداریم؟!

گاهی برای قضاوت و تصمیم‌گیری باید خودمان را جای طرف مقابل بگذاریم و واقع‌بین باشیم، پراید یکی از پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودروهای ایران است که خریداران زیادی هم دارد. پس باید از این نظر نگاه کنیم که پراید هنوز هم در کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد! کافی است اعلام کنید فردا صبح پیش‌فروش خودرو پراید شروع می‌شود!

اگر در باستی هیلز زندگی نمی‌کنید، همین حالا نگاهی به خیابان‌های اطراف خود بیندازید می‌بینید که ۶۰ تا ۷۰ درصد ماشین‌های موجود را انواع پراید از پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ گرفته تا مدل‌های قدیمی‌تر به خود اختصاص داده است. این خودرو طی سال‌های گذشته تغییراتی داشته و همچنان مدل‌های صندوق‌دار و هاچ‌بک آن در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند. پراید دست دوم یکی از پرطرفدارترین خودروها برای معامله است. به نظر شما پراید هم می‌تواند مزایا داشته باشد؟

شروع رانندگی با پراید

چندین سال قبل پیکان و رنو ۵ بهترین ماشین‌ها برای قوی‌شدن دست فرمان بود. اما حالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع رانندگی پراید است. رانندگی راحت‌تر و استرس کمتر نسبت به رانندگی با پراید باعث شده تا در آموزشگاه‌های رانندگی نیز شاهد استفاده از انواع پراید باشیم.

بنابر اعلام شیپور، خیلی‌ها از افرادی که تازه گواهی‌نامه گرفته‌اند پراید ۱۳۱ یا دیگر مدل‌های صندوق‌دار و هاچ‌بک را برای قوی‌تر شدن دست‌فرمان‌شان انتخاب می‌کنند. پراید صندوق‌دار بیشتر مورد اقبال خانواده‌هاست و پراید هاچ‌بک را بیشتر جوانان و به‌ویژه خانم‌ها می‌پسندند.

پراید بهترین گزینه برای کارکردن در سطح شهر

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر دنبال کارکردن در سطح شهر به ویژه در قالب سرویس مدارس، آژانس تلفنی یا تاکسی اینترنتی هستید، پراید به ویژه پراید دست دوم با توجه به مصرف پایین و استهلاک کم می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. الان بیشترین خودروهایی که در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند پراید ۱۳۱، صبا یا ۱۱۱ هستند.

پراید یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر درون شهری

از طرف دیگر پراید با توجه به مصرف کم و هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری، گزینه‌ی خوبی برای ترددهای درون شهری است. هر چه قدر این خودرو برای ترددهای برون شهری نامناسب است، ولی در ترافیک شهر که پر از ماشین و موتورسیکلت است، یکی از بهترین گزینه‌هاست. پراید ۱۱۱ هم خودرویی جمع‌ و جور است که خانم‌ها خیلی می‌پسندند.

هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری و استهلاک کم

پراید یکی از کم‌خرج‌ترین و کم‌استهلاک‌ترین خودروی بازار است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی برای بسیاری از خانواده‌ها مناسب است. قیمت لوازم یدکی و مبلغ دستمزد تعمیرکاران تا حدی افزایش داشته که برخی در هزینه‌ تعمیر و نگهداری خودروهایی چون پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ نیز دچار مشکل شده‌اند. بورس خرید و فروش پراید

نکته‌ دیگری که باید به آن توجه کنید این است اگر قصد فروش پراید را داشته باشید، پراید دست دوم نسبت به مدل صفر آن افت قیمت کمتری دارد و با یک هزینه‌ی معقول می‌توانید آن را به سرعت در سایت شیپور آگهی کرده و تبدیل به پول کنید.

خرید و فروش پراید تحت هر شرایطی حسابی داغ است و خیلی تابع وضعیت بازار نیست. پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ همچنان با این وضعیت بازار خودرو، جزو پرفروش‌ترین و پرتقاضاترین خودروها هستند. خرید و فروش پراید دست دوم نیز رونق خوبی دارد.

البته ناگفته نماند برای خرید پراید دست دوم باید دقت زیادی داشته باشید و حتما با کارشناسان خبره مشورت کنید. از طرف دیگر پراید دست دوم قیمت‌گذاری مشخصی ندارد. از همین رو می‌توانید با مراجعه به سایت شیپور و قیمت‌هایی که آگهی‌دهندگان برای خودروی خود گذاشته‌اند، بازه‌ی قیمتی پراید دست دوم را به دست آورید.