Last Updated:
دریافت بارکد کارت ماشین با پلاک

دریافت بارکد کارت ماشین با پلاک

فرمون

برای استعلام خلافی خودرو از سایت راهور یا سایر روشهای آنلاین استعلام خلافی، نیاز به بارکدپستی روی کارت ماشین دارید. بارکدپستی کدی 8 یا 9 رقمی است که در کارت ماشین درج شده است.

نمونه این بارکد را در تصویر زیر می بینید.

کارت خودرو چیست؟ کارت خودرو شامل مشخصات خودرو از جمله شماره پلاک، نوع و مدل خودرو، شماره VIN، رنگ و مشخصات فنی خودرو و همچنین مشخصات مالک خودرو  (نام، کدملی، نام پدر و کد پستی) است. کارت ماشین به نوعی سند خودرو محسوب می شود و باید هنگام رانندگی همیشه همراه خود داشته باشید. هنگامی که خودرو جدید خریداری می کنید کارت خودرو جدید با مشخصات شما و اطلاعات خودرو خریداری شده برای شما صادر می شود. برای اطلاع از نحوه استعلام کارت ماشین این مطلب را بخوانید. 

به طور کلی راهی برای دریافت و استعلام بارکدپستی از روی پلاک وجود ندارد. اما در فرمون می توانید با استفاده از پلاک و بدون نیاز به بارکدپستی خلافی بگیرید. اگر برنامه فرمون را نصب کنید با یکبار وارد شدن به برنامه و واردکردن اطلاعات خودرو خود در دفعات بعدی می توانید بدون نیاز به ورود اطلاعات مجدد، به راحتی خلافی بگیرید.

همچنین امکان وارد کردن اطلاعات چند خودرو و موتور نیز وجود دارد. با این روش دیگر نیاز به جستجوی کارت خودرو یا کارت موتور خود برای استعلام خلافی نیستید.

 
توجه داشته باشید که بارکدپستی فقط روی کارت خودرو یا کارت موتور موجود است و روی سند قید نشده است. بارکد موجود در سند خودرو با بارکد روی کارت خودرو متفاوت است و تنها می توانید با بارکد پستی 8 یا 9 رقمی موجود روی کارت خودرو یا کارت ماشین استعلام خلافی بگیرید.
همچنین دقت کنید که برای استعلام خلافی موتور باید M ابتدای بارکد را نیز وارد کنید.