Last Updated:

دانلود رایگان کتاب آیین نامه رانندگی 1402

فرمون

این نسخه از کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی شامل 223 صفحه بوده و تمام توضیحات و مطالب موردنیاز برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی را در بر می گیرد.

مطالب این کتاب جامع شامل:

  • فصل اول: قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی
  • فصل دوم: رانندگی ایمن
  • فصل سوم: آشنایی با سیستمهای فنی خودرو و سرویس و نگهداری
  • فصل چهارم: فرهنگ رانندگی
  • فصل پنجم: امداد و نجات
  • فصل ششم: آلودگی های ترافیک

می باشد.

در فصل اول کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی تعارف اولیه ارائه شده است و درخصوص تابلوهای راهنمایی و رانندگی و علائم و چراغ های راهنمایی و رانندگی توضیح داده شده است که مهمترین بخش کتاب آیین نامه است و باید به دقت مطالعه شود.

در فصل دوم در خصوص نکات ایمنی در رانندگی توضیحاتی ارائه شده است. رانندگی در شرایط مختلف آب و هوایی، رانندگی در شب، نقاط کور، محدودیت های سبقت و سرعت، بازدید خودرو پیش از حرکت از جمله مواردی است که در این بخش آمده است.

در فصل سوم کتاب آیین نامه رانندگی بخش های مختلف خودرو و نحوه صحیح رانندگی توضیح داده شده است. سرویس و نگهداری خودرو بسیار مهم است و در این فصل از کتاب مواردی که باید به صورت دوره ای چک و بررسی شوند به طور کامل توضیح داده شده است.

در فصل چهارم در خصوص فرهنگ رانندگی توضیح داده شده است. رعایت حقوق شهروندی و حریم دیگران در هنگام رانندگی از جمله مواردی است که در این بخش به آن پرداخته شده است. پارک خودرو در معابر،  پارک خودرو مقابل پارکینگ، صدای بلند سیستم صوتی ، رفتارهای تهاجمی در رانندگی، بوق زدن های بیهوده، مانور و تغییر مسیر مکرر، ریختن زباله از خودرو ... نمونه هایی از اشتباهاتی است که در فرهنگ رانندگی باید اصلاح شود.

در فصل پنجم کتاب آیین نامه به موضوع امداد و نجات پرداخته می شود. اینکه در شرایط بحرانی چگونه با حفظ آرامش، وضعیت را تحت کنترل خود در بیاورید و اقدامات مناسبی را انجام دهید از مباحث این فصل است.

در فصل ششم کتاب آیین نامه نیز به آلودگی های ترافیک پرداخته شده است و راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا ارائه شده است.

خواندن این کتاب نه تنها به افرادی که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی هستند توصیه می شود؛ بلکه برای افرادی که گواهینامه دارند نیز بسیار مفید است. اغلب افراد با گذشت زمان بسیاری از نکات این کتاب را فراموش می کنند که با مرور دوباره، اطلاعات شان به روز و کامل می شود.

برای دانلود کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی 1402 اینجا کلیک کنید.

برای آزمون آنلاین آیین نامه رانندگی 1402 اینجا کلیک کنید.