Last Updated:
استعلام خلافی با پیامک یا اس ام اس | خودرو و موتورسیکلت

استعلام خلافی با پیامک یا اس ام اس | خودرو و موتورسیکلت

فرمون

برای استعلام خلافی خودرو سواری و موتورسیکلت راه های زیادی چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین در نظر گرفته شده است. اما در این مقاله می خواهیم تنها به معرفی و آموزش دریافت و استعلام خلافی خودرو و موتور تنها از طریق پیامک و SMS بپردازیم. با ما همراه باشید.

دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک

در پشت کارت خودرو های قدیمی و روی کارت خودروهای جدید یک شماره هفده رقمی نوشته شده است که به آن شماره VIN گفته می شود. برای دریافت خلافی ماشین از طریق ارسال پیامک، کافیست این کد هفده رقمی را به شماره زیر پیامک کنید تا کمی بعد مبلغ جریمه برایتان ارسال شود.

کد VIN

شماره پیامک جدید: 1101202020 در نظر داشته باشید که در این روش تنها مبلغ نهایی به شما نمایش داده می شود و برای دیدن جزئیات خلافی خود باید از روش های دیگری مانند اپلیکیشن فرمون استفاده کنید.

 

همچنین خوب است بدانید که این استعلام برای شما هزینه بر خواهد بود و هزینه ارسال هر پیامک 350 تومان است که از حساب تلفن همراه شما کسر خواهد شد. در این روش شما می توانید علاوه بر استعلام خلافی خودرو با vin ، از خلافی موتورسیکلت با vin هم استعلام بگیرید.

استعلام خلافی موتور سیکلت با پیامک

برای دریافت خلافی موتور به روش ارسال پیامک همانند استعلام خلافی ماشین، باید شماره vin کارت موتور خود را به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید، تا میزان خلافی ثبت شده برای موتور خود را مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید این پیامک نیز هزینه دارد. هزینه ارسال هر پیامک ۳۵۰ تومان است.

دقت کنید که شماره ۱۷ رقمی vin موتور سیکلت را به طور کامل همراه با حروف انگلیسی وارد کنید.

شماره vin بر روی کارت موتور درج شده است.

پس از ارسال vin پیامی با محتوای زیر دریافت می کنید:

مشترک گرامی؛ شما درخواست سرویس خلافی و نمره منفی با تعرفه ۳٫۵۰۰ ریال را داده اید. برای تایید عبارت ۲ را مجددا به ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید.

پس از ارسال عدد ۲ مبلغ خلافی موتور سیکلت شما همراه با تعداد تخلف برای شما ارسال می شود.

از روش پیامکی تنها برای استعلام خلافی خودرو یا موتور می توان استفاده کرد و راهی برای پرداخت خلافی وجود ندارد.

خلافی موتور

نحوه پرداخت جریمه رانندگی

چنانچه در زمان ارسال vin به شماره پیامک 1101202020، در انتها * وارد کنید، شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال می شود.

از آنجاکه از روش پیامکی نمی توانید خلافی خودرو یا موتورسیکلت را پرداخت کنید باید از طریق عابر بانک خلافی را تسویه کنید و یا از سایر روشهای آنلاین اقدام به استعلام خلافی و پرداخت آن کنید.

برای پرداخت خلافی خود از طریق عابر بانک نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت دارید.

با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت می توانید قبض جریمه خود را پرداخت نموده و خلافی خود را تسویه کنید.