Last Updated:
ثبت تلفن همراه برای خلافی خودرو و فعال كردن اس ام اس خلافي ماشين

ثبت تلفن همراه برای خلافی خودرو و فعال كردن اس ام اس خلافي ماشين

فرمون

برخی از رانندگان شماره تلفنی در هنگام شماره گذاری ثبت نکرده اند و یا شماره تلفن آنها عوض شده است بنابراین در صورت ارتکاب تخلف پیامکی به آنها ارسال نمی شود. از طرف معمولا رانندگان استعلام خلافی خودرو نمی گیرند و از این جریمه ها بی خبر هستند. برخی هم که خلافی می گیرند و متوجه این جریمه ها می شوند برای اعتراض به خلافی به پلیس+10 و اجرائیات راهور مراجعه می کنند.

پس از مراجعه به اجرائیات و دریافت برگه خلافی با جریمه هایی روبرو می شوند که این جریمه ها ، مبالغ قابل توجهی می شود و مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کند.

ثبت تلفن همراه برای خلافی خودرو

متاسفانه امکان ثبت شماره تلفن همراه به صورت اینترنتی یا پیامکی در سامانه راهور وجود ندارد و چاره ای جز مراجعه حضوری نیست. رانندگانی که شماره تلفن در پرونده شان ثبت نشده است می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 تلفن خود را اعلام کنند تا در سیستم ثبت شود زیرا پل ارتباطی بین پلیس و مردم ، همان شماره تلفن آنهاست.

رانندگان چنانچه شماره تلفن همراه خود را ثبت نکرده اند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+10 نسبت به ثبت شماره تلفن در سامانه اقدام کنند.

در صورت لزوم برای ثبت شماره تلفن همراه و یا اصلاح و تغییر مشخصات باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. اخذ نوبت برای مراجعه به مراکز تعویض پلاک به صورت اینترنتی است و باید پیش از مراجعه حتما اقدام به اخذ نوبت تعویض پلاک برای اصلاح مشخصات کنید.

دریافت پیامک تخلفات رانندگی با به روز کردن شماره تلفن

اگر شماره تلفن همراه خود را تغییر داده اید و می خواهید خلافی خودرو برای شما پیامک شود بایستی به مراکز پلیس+10 مراجعه و شماره جدید را اعلام کنید.

دریافت خلافی خودرو با اس ام اس

اگر شماره شما در سامانه راهور ثبت نیست و پیامک خلافی خودرو مانند جریمه سرعت غیرمجاز و ... برای شما ارسال نمی شود، می توانید کد vin  خودرو را که در کارت ماشین درج شده است به سامانه پیامکی 1101202020 ارسال کنید و خلافی بگیرید.

همچنین می توانید با استفاده از اپلیکیشن خلافی خودرو فرمون که در دو نسخه اندروید و IOS تهیه شده است خلافی خودرو خود را استعلام کنید. برای استعلام خلافی کافیست شماره بارکد روی کارت ماشین را وارد نموده و خلافی بگیرید.

 

همچنین اگر مبلغ کل جریمه های شما بالای سه میلیون تومان است می توانید با استفاده از فرمون و پرداخت موردی خلافی آن را به زیر یک میلیون تومان برسانید تا از توقیف خودرو توسط راهور جلوگیری کنید.