Last Updated:
استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی با جزئیات

استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی با جزئیات

فرمون

یکی از مشکلاتی که رانندگان در سفرها با آن روبرو بودند خصوصا در زمان هایی که به دلایلی مثل تعطیلات، حجم ترافیک و تعداد سفرها افزایش می یافت، پرداخت عوارض بود. انتظار در صف های طولانی و ایجاد ترافیک از نتایج پرداخت در محل عوارض آزادراهی بود.

اما این روزها با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراهی دیگر نیازی به پرداخت در محل عوارضی ندارید و می توانید پس از عبور از عوارضی و به صورت آنلاین عوارض آزادراه را پرداخت کنید.

برای پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه تا دو هفته زمان دارید و پس از آن مشمول جریمه می شوید. جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی برای خودروهای سواری، وانت، مینی‌بوس و کامیونت ۴۰ هزار تومان، برای کامیون‌های دو محور و اتوبوس ۵۰ هزار تومان و برای کامیون‌های سه محور، تریلی و نفتکش ۹۰ هزار ریال است.

استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی یکی دیگر از خدمات اپلیکیشن فرمون است که به راحتی و با وارد کردن شماره پلاک انجام می شود.

با استعلام از فرمون می توانید جزئیات عوارض آزادراهی را مشاهده کنید و در لحظه آن را پرداخت و تسویه کنید.

 

با برنامه فرمون می توانید عوارض آزادراه های زیر را پرداخت کنید
کنارگذر شرق اصفهان (شرق اصفهان)
تهران -قم
تهران - پردیس
کرج - قزوین
تبریز - سهند
قزوین - زنجان
باغچه مشهد
تهران – ساوه
قزوین - رشت
ارومیه -تبریز (قطعه ۴)
قم - کاشان
شهید رجایی (ایسین) - بندرعباس
کاشان – نطنز – اصفهان
همت - کرج


عوارض آزادراهی

راه های پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها

پرداخت عوارض با برنامه های موبایل

راه های مختلفی برای پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها وجود دارد. به غیر از اپلیکیشن های مختلف از جمله برنامه فرمون شما می توانید از روش های دیگر نیز استفاده کنید. در این برنامه ها شما با وارد کردن پلاک خودرو و بدون نیاز به ثبت نام می توانید عوارض آزادراهی را استعلام و پرداخت کنید.

پرداخت عوارض آزادراهی با سرویس پرداخت مستقیم

در این روش با دادن دسترسی و اجازه برداشت مستقیم از حساب بانکی تان این اجازه را می دهید تا بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و به طور خودکار مبلغ عوارض آزادراهی از حساب شما کسر شود و پس از برداشت به اطلاع شما خواهد رسید.

پرداخت عوارض آزادراهی با خودپرداز (ATM)

اگر پیامک عوارض را دریافت نموده اید می توانید با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت، عوارض آزادراهی را از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های ملت، پاسارگاد، سامان، انصار و شهر پرداخت کنید.

پرداخت عوارض آزادراهی از بانک مسکن عوارض برخی از آزادراه ها مانند آزادراه تهران-پردیس توسط بانک مسکن اخذ می شود. برای پرداخت الکترونیکی عوارض بانک مسکن باید در سامانه مربوطه ثبت نام کنید و سپس مبلغ عوارض را به صورت آنلاین پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر این راهنما را بخوانید.