Last Updated:
استعلام ریز خلافی خودرو

استعلام ریز خلافی خودرو

فرمون

ریز خلافی خودرو شامل چه مواردی است؟ اگر از روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم خلافی بگیرید می توانید ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید.

در استعلام ریز خلافی خودرو  نوع تخلف (دوربین، الصاقی، دوبرگی، تسلیمی، خودداری) ، شرح تخلف (به عنوان مثال همراه نداشتن گواهینامه رانندگی) ، کد تخلف، محل تخلف، تاریخ و ساعت ثبت جریمه، شماره سریال، شناسه پرداخت و شناسه قبض، شماره پلاک و در آخر مبلغ خلافی قابل مشاهده است.

استعلام ریز خلافی خودرو

استعلام خلافی یکی از دغدغه های رانندگان است چراکه جریمه های رانندگی برای اغلب رانندگان پیامک نمی شود و باید به صورت دوره ای خلافی بگیرند . ترس از دو برابر شدن جریمه به دلیل عدم پرداخت به موقع رانندگان را وادار می کند تا از سریعترین روش ممکن خلافی خود را استعلام بگیرند و پرداخت کنند. ساده ترین روش استعلام خلافی شاید استفاده از روش پیامکی باشد اما این روش جزئیات و ریز خلافی را به شما نمی دهد و برای مشاهده ریز خلافی خودرو ناچار به استفاده از سایر روشها هستید.

از چه روش هایی می توانید ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید؟

1) استعلام ریز خلافی خودرو با نصب برنامه فرمون

اگر اپلیکیشن فرمون را نصب داشته باشید حتما می دانید که این برنامه ریز خلافی خودرو را نشان می دهد. علاوه بر ریز خلافی خودرو امکان مشاهده سوابق خلافی و سوابق پرداخت نیز وجود دارد. آزمون آیین نامه رانندگی، سرعت سنج، نقشه طرح ترافیک تهران و سایر استانها، نمایش دوربین های کنترل سرعت در مسیر و... از دیگر امکانات این برنامه ی کاربردی است. اگر پیش از این برنامه فرمون را نصب نکرده اید پیشنهاد می کنیم همین حالا آن را از لینک زیر دانلود و نصب کنید.

 

2) استعلام ریز خلافی خودرو در سایت راهور

به سایت راهور به آدرس rahvar120.ir  مراجعه کنید. به بخش استعلام تخلفات رانندگی مراجعه و بارکد 8 یا 9 کارت ماشین را وارد کنید. پس از ورود کد امنیتی می توانید ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید. در این روش می توانید با انتخاب جریمه های موردنظر خود و یا انتخاب کل جریمه ها، جریمه های تان را پرداخت کنید.

3) مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 برای استعلام ریز خلافی خودرو

این روزها با توجه به شیوع کرونا مراجعه حضوری به مراکزی مانند ادارات توصیه نمی شود. خصوصا اگر برای انجام امور، روشهای جایگزین وجود داشته باشد. بنابراین این روش را برای استعلام ریز خلافی توصیه نمی کنیم.

دفاتر پلیس+10 در سراسر کشور وجود دارند و با مراجعه به آنها می توانید استعلام خلافی خودرو بگیرید. در این دفاتر پرینیتی از تخلفات شما همراه با مهر تحویل می شود که هزینه آن 8100 تومان است. در دفاتر پلیس+10 علاوه بر استعلام خلافی می توانید به خلافی های خود اعتراض کنید.

سایر روشهای استعلام خلافی خودرو

اگر به دنبال مشاهده ریز خلافی خودرو نیستید و فقط در پی این هستید که آیا خلافی دارید یا خیر؟ می توانید از روش پیامکی و یا با استفاده از کد دستوری USSD  استعلام خلافی بگیرید.

این روش نیز هزینه دارد و به ازای هر پیامک مبلغ 350 تومان است.

برای استعلام خلافی با پیامک باید شماره VIN  را به 1101202020 ارسال کنید. شماره vin  روی کارت خودرو و یا برگ سبز موجود است.

برای استعلام خلافی با کد USSD   نیز باید #110*  را شماره گیری نموده و پس از وارد کردن کد vin  ، مبلغ کل خلافی و تعداد تخلفات برای شما پیامک می شود.

امکان پرداخت خلافی خودرو از این دو روش وجود ندارد اما می توانید با استفاده از همین دو روش شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه را به دست آورده و از سایر روشها اقدام به پرداخت خلافی کنید.