Last Updated:

استعلام جریمه ماسک نزدن در خودرو

فرمون

اخیرا اخباری در خصوص جریمه خودروهای شخصی و تاکسی که سرنشینان یا رانندگان آنها بدون ماسک باشند منتشر شده است. جریمه در نظر گرفته شده برای رانندگان بدون ماسک مبلغ 100 هزار تومان و به ازای هر سرنشین بدون ماسک مبلغ 20 هزار تومان است. علی رغم اینکه گفته می شد این جریمه تنها مختص تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی است، اما سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی جریمه ماسک نزدن را برای تمامی رانندگان دانسته و در هر خودرو که بیش از یک سرنشین داشته باشد رعایت ماسک زدن را الزامی می داند.

با توجه به افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیتی دوچندان یافته است و لذا پلیس و سایر مسئولان در تلاشند تا با وضع قوانین و سخت گیری بیشتر، مردم را وادار به رعایت پروتکل های بهداشتی و خصوصا ماسک زدن نمایند. اگرچه جریمه هایی برای خودروها و سرنشینان در نظر گرفته شده است اما اولویت پلیس و ناظران و مجریان، تذکر لسانی است.

اخیرا نیز تصویری از جریمه یک راننده در جاده جهرم به شیراز منتشر شده است که عده ای آن را تصویر دستکاری شده و فتوشاپ دانستند اما پلیس راهور این برگه خلافی را تایید کرد. کد تخلفی هم برای ماسک نزدن در نظر گرفته شده و مسئولیت اجرای این مصوبه برعهده نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان وزارت بهداشت است.

استعلام خلافی ماسک نزدن در خودرو

برای استعلام خلافی ماسک نزدن در خودرو می توانید برنامه فرمون را نصب کنید. و یا از ابزاری که در بالا قرار داده شده خلافی را چک کنید و در صورت وجود جریمه، آن را با برنامه فرمون پرداخت کنید.