Last Updated:
پرداخت خلافی خودرو با پلاک

پرداخت خلافی خودرو با پلاک

روش های مختلفی برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد که برخی از آنها آنلاین و سریع است و برخی دیگر نیاز به مراجعه به عابر بانک دارد. اگر قبض جریمه توسط مامور راهنمایی رانندگی به شما تحویل داده شود؛ قبض جریمه تسلیمی نامیده می شود و شما می توانید به راحتی با مراجعه به عابر بانک ها و یا با استفاده از اپلیکیشن های مختلف پرداخت قبوض و وب سایت های مخصوص بانک ها، نسبت به پرداخت قبض جریمه اقدام کنید.

از آنجا که نحوه دریافت شماره سریال قبض یا شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرو سوال برخی از کاربران سایت بود تصمیم گرفتیم در این پست به طور کامل نحوه دریافت خلافی خودرو با و بدون استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت را شرح دهیم.

همچنین با کلیک روی لینک زیر می توانید با وارد کردن اطلاعات، خلافی را استعلام و پرداخت کنید.

 

نحوه دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه رانندگی

برای پرداخت جریمه خودرو با استفاده از دستگاه ATM بايد شناسه قبض جريمه یا همان شماره سریال موجود باشد، به همين دليل عده ‌ای از مالکان وسایل نقلیه به دنبال شناسه قبض هستند و یکی از سوالات آن ‌ها درباره ى چگونگی نحوه دریافت شناسه قبض جریمه رانندگی است تا بتوانند آن را پرداخت کنند. سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در گفتگويى درباره روش دریافت شناسه قبض جریمه رانندگی اعلام کرد كه:‌ "هموطنان برای پرداخت جریمه رانندگی می ‌توانند با مراجعه به دستگاه ‌های عابر بانک (ATM) جرایم رانندگی خود را پرداخت کند." وی افزود: برای پرداخت از طریق عابر بانک، داشتن شناسه قبض الزامی است و به همین منظور مالک خودرو کافی است شماره VIN خودرو را به همراه * به سرشماره 1101202020 پیامک کند تا شناسه قبض و میزان کل جریمه خودرو را دریافت کند.

 شماره vin کارت ماشین

 

گفتنی است؛ در کنار این روش می‌توان با مراجعه حضوری به مراکز پلیس+10 و با به همراه داشتن مدارک خودرو و کارت شناسایی معتبر، برگه خلافی خودرو را دریافت کرد که در آن شناسه قبض موجود است، البته این روش با توجه به هزینه بر بودن به صرفه نیست.

پرداخت خلافی بدون نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه

اما ساده ترین روش استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن استفاده از اپلیکیشن فرمون است. با استفاده از این اپلیکیشن اگر جریمه های شما از نوع الصاقی و تسلیمی نباشد دیگر نیازی به مراجعه به دستگاه ATM  و پلیس +10 نخواهید داشت و می توانید خلافی خود را استعلام و پرداخت نمایید. برای استعلام خلافی در فرمون نیاز به کدملی و شماره تلفن مالک خودرو و همچنین وارد کردن پلاک است.

پس از وارد کردن این موارد، اطلاعات جریمه های رانندگی خودرو شامل مجموع مبالغ خلافی و تعداد تخلفات، شرح تک تک تخلفات همراه با زمان و مکان ارتکاب تخلف، نوع تخلف با شرح کامل کد تخلف مورد نظر لیست می شود.

ریز خلافی خودرو

 

مطلب پیشنهادی: جدول کد تخلفات رانندگی و نرخ جریمه سال 1402

 

پس از استعلام خلافی خودرو می توانید با انتخاب هر یک از جریمه ها به دلخواه و بدون نیاز به شناسه قبض جریمه رانندگی و شناسه پرداخت، کلیه جرایم رانندگی خود را پرداخت نمایید.

اپلیکیشن فرمون را از لینک زیر دانلود کنید.