Last Updated:
استعلام آنلاین تصادفات رانندگی

استعلام آنلاین تصادفات رانندگی

فرمون

اگر شما هم راننده هستید و تجربه رانندگی دارید احتمالا تصادف را هم تجربه کرده باشید. چیزی که در میان مشغله های بسیار زندگی، انتظارش را نداشته ایم. حال چه خود مقصر بوده باشیم چه ناشی از عدم دقت و سهل انگاری راننده خودرو دیگر باشد. اگر راننده مقصر، خود را مقصر نداند، پس از رسیدن افسر راهنمایی رانندگی اولین کاری که در این مواقع  انجام می شود، ترسیم کروکی تصادف پیش آمده است.

پس اگر تصادف کرده اید و اطلاعات کافی در این مورد ندارید، اطلاعات این مقاله حتما به درد شما خواهد خورد. در این مقاله از انواع کروکی و شرایطی که حتما باید کروکی ترسیم شود و نحوه استعلام تصادفات رانندگی از سایت راهور را شرح میدهیم.

 

استعلام تصادف رانندگی از سایت پلیس راهور

اگر تصادفی کرده اید و کروکی آن نیز همراه با کد ملی شما ثبت شده است می توانید برای استعلام تصادف خود و گرفتن کروکی آن به سایت پلیس راهور به آدرس service.rahvar120.ir/page/accidents-police مراجعه کنید. در صفحه اصلی با کلیک به روی گزینه خدمات می توانید به بخش استعلام تصادف رانندگی وارد شوید.

در این صفحه تنها کافی است تا شماره VIN خود را وارد نمایید و بعد از آن کروکی ثبت شده خود را دریافت کنید.

 

 

حتما در نظر داشته باشید که این اطلاعات مربوط به تصادفاتی می باشد که منجر به ترسیم کروکی با پلاک ملی شده و سایر تصادفات سازشی یا توافقی در مجموعه قید نگردیده است همچنین تصادفاتی که با پلاک غیر ملی رخ داده نیز در سایت بارگذاری نشده است.

انواع کروکی تصادفات خودرو

کروکی تصادفات خودرو به دو دسته «سازشی» و «غیر سازشی» تقسیم می‌شود. دسته اول کروکی تصادفات خودرو (سازشی) هنگامی نیاز است که طرفین حادثه پیش از حاضر شدن مامور راهنمایی و رانندگی یا در حضور وی، نسبت به تعیین مقصر و شکل رخ دادن حادثه به توافق رسیده و به عبارتی دیگر، سازش کرده باشند.

کروکی تصادفات خودرو سازشی عموما در حادثه‌های جزئی که در آن خسارت مالی نیز بیشتر از سقف خسارت قابل تأمین از سوی بیمه نیست، مورد استفاده قرار گرفته و دارای پیچیدگی‌های کمتری نسبت به کروکی تصادفات خودرو غیر سازشی است. این نوع کروکی صرفا در یک برگه که حاوی اطلاعات زمانی و مکانی در کنار ترسیم شکل برخورد و اتفاقات حاصله است،‌ تهیه می‌شود.

اما کروکی تصادفات خودرو غیر سازشی همان‌طور که از نام‌اش نیز پیداست هنگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که طرفین حادثه در رابطه با مقصر و سایر مسائل مرتبط با سانحه مذکور دچار اختلاف بوده و نسبت به سهم خود در آن معترض باشند.

 

در چه نوع تصادفاتی حتما باید کروکی ثبت شود؟

طبق قانون جدید پلیس در برخورد با خودروهای نظامی یا خودروهای سنگین، تصادف ما بین چند دستگاه اتومبیل، تصادف با شخصی که گواهینامه یا بیمه نامه ندارد، تصادف با غیرمقیم در شهر، تصادف هایی که علت آن عبور از چراغ قرمز باشند، تصادف با شی ثابت، تصادف های شاخ به شاخ، تصادف با موتورسیکلت، مواردی که بیمه نامه امسال با سال گذشته پیوسته نباشد، تصادف هایی که در فاصله 20 روز بعد از صدور بیمه نامه حادث شده باشند، تصادف منجر به جرح و فوت و در انتها تصادف های ناشی از حرکت دنده عقب حتما باید کروکی ثبت شود.

البته الباقی انواع تصادفات، که خسارت آن تا سقف 9 میلیون تومان باشد، نیازی به کروکی تصادف نیست و پرداخت آن ها بدون کروکی انجام می شود.

 

ثبت اطلاعات در هنگام تصادف

کروکی تصادفات خودرو غیر سازشی در دو برگه که صفحه اول حاوی همان اطلاعات موجود در کروکی سازشی بوده و صفحه دوم شامل اطلاعات کامل مامور راهنمایی و رانندگی حاضر در صحنه است،‌ تهیه می‌شود. (علت وجود اطلاعات مامور راهنمایی و رانندگی در صفحه دوم کروکی تصادفات خودرو غیر سازشی،‌ فراهم آوردن امکان پیگیری قضایی و اعتراض به کروکی مذکور است).